Razstava Maše Gala: Kroma (barva)

V Galeriji Domžale tokrat svoja umetniška dela razstavlja akademska slikarka Maša Gala, predstavnica mlajše naglo vzpenjajoče generacije, ki se zadnja leta poglobljeno ukvarja z novimi tehnologijami v polju sodobne umetnosti. Umetnica, ki je zaključila študij slikarstva, grafike in novih medijev na ljubljanski Akademiji za likovne umetnosti, svoje umetniško znanje na področju fotografije pa izpopolnjevala na Akademiji za Umetnost, Oblikovanje in Arhitekturo v Pragi, je svoje prve slikarske korake naredila v Slikarski šoli domžalske slikarke Vere Terstenjak, ki jo je obiskovala več kot deset let.

Za umetniška dela Maše Gala je značilno nenehno eksperimentiranje z različnimi materiali. Z gradbenimi materiali in slikarskimi tehnikami skuša preseči klasično uporabo le-teh in jim ustvariti povsem nove uporabne vrednosti oziroma kot pravi umetnica sama, reproducirati. »Prostor, ki je postal jezik v Mašinem opusu, ima mnogo – še največ nasprotujočih si pojav: na slikah je ploskovit, perforiran, zavit, ukrivljen in mrežast; v njenih postavitvah pa ima podobo realnega – a zapuščenega, pozabljenega in neopaženega, ki pa zopet zavibrira. Prostori njenega zanimanja in beleženja s kamero se preobražajo tudi preko nekoliko zapostavljenega medija, kot je fotografija na papirju, ki v svoji fizični arhaičnosti služi za podlago njenemu študiju motiva in prehaja v samostojno delo. Pobiranje, najdevanje in ponovno polaganje predmetov v novo, kompaktno postavitev, tej menažeriji podeli drugo perspektivo in hkrati novo uporabnost, tudi novo razmerje do človeka«, je ob odprtju razstave, ki je potekalo v četrtek, 22. februarja 2018, zapisal akademski kipar Jurij Smole, ki je z umetnico izvedel pogovor o njenem ustvarjanju, razstavljenih delih in še o marsičem zanimivem. V kulturnem programu na odprtju razstave je sodeloval Lado Jakša, ki je barve (krome) prevedel v glasbeni jezik.

Izbor razstavljenih del v Galeriji Domžale zajema kontinuirano vsebinsko raziskovanje, ki se formativno nadgrajuje z inovativnimi tehničnimi pristopi in rešitvami umetnice, ki z iskanjem novih likovnih pristopov ter njihovih rešitev producira lasten umetniški opus.

Vera Terstenjak, Jurij Smole in Maša Gale.

»Prav odsotnost človeške uporabe gradbenih prostorov vzpostavlja posebno tišino, ki je tišina rjavenja, preperevanja in gnitja, tišina zapravljenosti in tišina minevanja. Mašina fotografija neke opuščene gradnje v čudovitem vremenu postane estetski prostor, ki ga v realnosti vsakdana sicer najraje spregledamo, prezremo in si o njem nič ne mislimo … Prav tu nas poetika teh tišin dohiti in nam dovoli presenečenje – kot se je to zgodilo Maši. Spretno izkorišča naš vizualni spomin na – recimo – fototapete narave iz prejšnjega stoletja, ki so nam lepšale osebne prostore – da bi nam skozi ta preprosti mehanizem sprejemanja fotografije okolja – v veliki dimenziji in širokem kotu, servirala problem našega širšega bivanjskega prostora, v katerem se ne najdemo, ker so ti prostori izgubljeni ali porušeni. Šele v galeriji, ki je prostor neke druge dejavnosti, se s tem lahko soočimo – srečamo s sabo v propadlem okolju. In ko ravno dojamemo, kje smo se znašli, nas v istem razstavnem prostoru proti temu prepričuje slikarstvo krome: včasih izjemno močne in vroče, drugič izbrano umirjene in previdno odmerjene,« je o razstavljenih delih povedal Jurij Smole.

Maša kot spretna režiserka se v galerijskem prostoru izmuzne skozi zlitje vsega: skozi fotke opuščenih gradenj v postavitvah gradbeniške menažerije, ki jo zares zagledamo šele v galeriji; skozi steklene prizme, ki so v resnici objekti fascinacije in so hkrati ekrani s prosojnimi barvnimi toni v težkem gradbenem steklu. Med njimi postavi slike – opne visokih vibracij, da s svojim medijem v snovnosti in svetlobi krome, pove nekaj o sebi in o nas. Maša v resnici neprestano gradi, pa ne tega, kar je pred nami, ampak to, kar z opazovanjem njenih del nastane v nas – izkušnje, ki smo jih pripravljeni deliti.

Maša Gala je predstavnica mlajše naglo vzpenjajoče generacije, ki se zadnja leta poglobljeno ukvarja z novimi tehnologijami v polju sodobne umetnosti.

Maša Gala, akademska slikarka, (1985) deluje na področjih slikarstva, instalacije in fotografije. Zaključila je študij slikarstva, novih medijev in grafike na ALUO v Ljubljani, kjer je leta 2010 prejela študentsko Prešernovo nagrado za slikarstvo. Študijsko se je na področju avtorske fotografije izpopolnjevala na VŠUP v Pragi, na Češkem. Poleg samostojne prakse od leta 2010 deluje tudi v umetniški skupini 3kolektiv. Od leta 2005 razstavlja v Sloveniji in v tujini (Nizozemska, Francija, Češka, Bolgarija, Italija, Švica) na različnih samostojnih in  skupinskih razstavah. Dela in živi v Ljubljani.

Izjemna razstava Maše Gale, bo v Galeriji Domžale na ogled do 8. marca 2018.

Avtor: Miha Ulčar; Foto: Miha Ulčar, Miro Pivar; Video: Miro in Simona Pivar

Tagi