Pot do zdaj in pot naprej – koncert ki je navdušil občinstvo v Radomljah
Na koncertu “Pot do zdaj in pot naprej” se je Nejc Lisjak, ki je v Radomljah režiral muzikale Moje pesmi, moje sanje, Annie, Pepelka in Druščina, prek interpretacij skladb iz muzikalov sprehodil po svoji že prehojeni gledališki poti ter se optimistično zazrl v prihodnost, preden se poda v 2. letnik študija igre v Veliki Britaniji.
Kulturno društvo Mlin Radomlje je v nedeljo, 4. septembra 2022, v Kulturnem domu Radomlje organiziralo koncert z naslovom “Pot do zdaj in pot naprej”, ki ga je izvedel Nejc Lisjak s prijatelji. Že 7 let je minilo odkar je bila v Radomljah premiera muzikala “Moje pesmi, moje sanje”, ki je v dvorano tamkajšnjega kulturnega doma privabilo številčno množico ljudi. Letos so obiskovalci lahko na isti datum na isti lokaciji prisluhnili koncertu, na katerem se je Nejc Lisjak, mladi igralec, režiser in prevajalec, sprehodil po že prehojeni gledališki poti ter se optimistično zazrl v prihodnost. Glasbo so prepletale osebne izpovedi in anekdote.
To je njegov prvi koncert te vrste in sam o njem pravi: »Ta koncert bo zame poseben izziv. Pri petju sem vedno čutil posebne vrste strah, čeprav mi je peti v neizmerno veselje. Kadar sem stopil na oder v klasični predstavi, je bilo to mnogokrat brez treme, a takoj, ko je bilo treba na odru peti, se je živčnost kar naenkrat pojavila. Ob prigovarjanju profesorjev in prijateljev naj naredim kakšen bolj drzen korak, da bo strah pred interpretiranjem skladb v javnosti postal vse manjši ali pa vsaj lažje ukrotljiv, se je rodila ideja za ta dogodek.«
Nejc je pred tem nastopal v številnih glasbeno-gledaliških projektih, v Radomljah je režiral uspešnice Annie, Pepelka in Druščina, lani pa po uspešno opravljenih mednarodnih sprejemnih izpitih dobil priložnost za študij na Manchester School of Theatre v Veliki Britaniji. Gostje, ki so mu ta večer stali ob boku, so trije izjemni ustvarjalci in njegovi prijatelji, vokalistki Željka Predojević Korošec in Gaja Sorč, ter Simon Dvoršak za klavirjem. Vsi so stari znanci in odlični interpreti muzikala. Program je obsegal tako bolj kot manj znane skladbe iz muzikalov v slovenščini in angleščini.
Nejc Lisjak je zaključil prvi letnik študija igre na Manchester School of Theatre v Veliki Britaniji. Sprva je bil član KUD Franc Kotar Trzin, kjer je v režiji Urške Mandeljc od leta 2004 nastopil v predstavah Pika Nogavička, Hrestač, Peter Pan, Notredamski zvonar in Sneguljčica ter se leta 2007 prvič srečal z muzikalom, ko je nastopil v Čarovniku iz Oza. V režiji Jureta Lajovica je igral naslovno vlogo v predstavi Mali princ, tej pa so sledile še vloge v dramah Lov na čarovnice, Samomorilec in Fiziki v režiji Tatjane Peršuh. Tri leta je sodeloval v Poletnem gledališču Studenec, in sicer v igrah Kralj gora in ljudomrznik, Butalci ter Veselica v dolini tihi. Z režijo se je prvič srečal leta 2007 ob ustanovitvi svoje dramske skupine, v kateri je vedno je tudi nastopal. Tako si je sam nabiral izkušnje v otroških in mladinskih predstavah, kot so Trnuljčica, Pepelka, Addamsovi, Rdeča kapica, Snežna kraljica, Medvedek Pu in Kraljična na zrnu graha. Od leta 2015 projekte snuje v Kulturnem društvu Mlin Radomlje, kjer so pripravili muzikale in predstave Moje pesmi, moje sanje, Dvom, Annie, Pepelka in Druščina. Kot izvajalec in soustvarjalec je pripomogel h koncertom, ki širijo glasbo iz muzikalov: Strastno Sondheim, Hello, Dolly!, DO-RE-MI – glasba, ki sta jo pisala Rodgers & Hammerstein, Čarobni svet Walta Disneyja ter Gala koncert glasbe iz muzikalov Stephena Sondheima, sodeloval pa je tudi v drugih profesionalnih produkcijah, kot so Moje pesmi, moje sanje, Madagascar, Veronika Deseniška, Predstava, ki gre narobe, La Fontainove basni, Martin Krpan in Kandid.
Dirigent Simon Dvoršak je diplomiral na Pedagoški fakulteti v Mariboru pod mentorstvom prof. Jožeta Fürsta, nato pa se je vpisal na Akademijo za glasbo v Ljubljani, kjer je diplomiral in prejel diplomo summa cum laude v razredu maestra Marka Letonje. Izpopolnjeval se je tudi pri Georgu Pehlivanianu na akademiji v Španiji. Julija 2009 je bil sprejet na podiplomski študij na Mountview Academy of Theatre Arts v Londonu, kjer je z odliko zaključil specializacijo iz glasbenega gledališča. Že v času študija je bil asistent dirigenta orkestra Slovenske filharmonije. Do zdaj je vodil številne orkestre širom Slovenije in v tujini. Redno sodeluje in koncertira z orkestrom Slovenske filharmonije, orkestrom SNG Maribor, Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija, orkestri Akademije za glasbo, orkestrom Slovenske vojske ter orkestri v Avstriji, Veliki Britaniji, Romuniji in na Hrvaškem. Za seboj ima vrsto koncertov za Glasbeno mladino Slovenije in Glasbeno mladino ljubljansko. Veliko časa posveča glasbenemu gledališču, operi, opereti in muzikalu. Kot dirigent je pripravil in vodil številne premiere in krstne izvedbe del na različnih odrih v Sloveniji in tujini. Kot glasbeni vodja redno sodeluje pri opernih produkcijah SKGG. Za seboj ima vrsto koncertov in nastopov kot pianist, korepetitor, pri čemer je sodeloval s priznanimi slovenskimi in tujimi, instrumentalnimi in pevskimi solisti. Deluje kot umetniški svetovalec Hiše kulture Celje. Kot dirigent in pedagog se posveča delu z mladimi. Kot izredni profesor predava na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani, kjer opravlja tudi funkcijo prodekana za umetniško dejavnost. Je prejemnik bronastega celjskega grba za 25-letno delovanje v kulturi ter zlate plakete Univerze v Ljubljani.
Sopranistka Gaja Sorč je leta 2018 uspešno zaključila ljubljansko Akademijo za glasbo pod vodstvom doc. Barbare Jernejčič Fürst, trenutno pa se izobražuje pri Alenki Slokar Bajc. Kot solistka je sodelovala pri mnogo projektih z različnimi izvajalci (NOVA filharmonija, zbor ProVox, Goriški oktet, Ljubljanski partizanski pevski zbor, SODK, pihalna godba Laško ipd). V času akademije je sodelovala pri mnogih projektih (Papagena v Mozartovi Čarobni piščali, Flora v Brittnovem Obratu vijaka, Mini Opere in Mini Opere II in drugih). Debitirala je v vlogi Hmeljske princese v istoimenski opereti Radovana Gobca (Žalec, 2018), odpela vlogo Julije v istoimenski operi Aleša Makovaca (Novo mesto, od 2020), vlogi Nelle in Laurette v Puccinijevem Gianniju Schicchiju pa je odpela poleti 2021 na prestižni Berlin Opera Academy. Oktobra 2021 je odpela vlogi Minke in Tine v novi slovenski operi Hiša Usmiljenja Tomaža Sveteta. Aktivna je tudi v muzikalih. Najprej je leta 2017 sodelovala v zboru ter kot alternacija Marie in sestre Berte v muzikalu Moje pesmi, moje sanje. Vskočila je v vlogo Miss Hannigan v muzikalu Annie v produkciji KD Mlin Radomlje, z enako ekipo pa je nastopila tudi v muzikalih Pepelka (polsestra Gabrielle) in Druščina (Jenny). Je del kreativne ekipe NVA, kjer svoj glas posoja različnim risanim junakom, slišite pa jo lahko tudi v marsikateri pesmici.
Sopranistka mag. Željka Predojević Korošec je rojena v Dubrovniku, kjer je obiskovala Klasično gimnazijo in Srednjo glasbeno šolo. Prejela je prvo nagrado na državnem tekmovanju mladih glasbenikov in plesalcev Hrvaške. Po končani maturi je študij nadaljevala na Akademiji za glasbo v Zagrebu, kjer je z odliko diplomirala in končala podiplomski študij pri prof. Vlatki Oršanić. Debitirala je v Puccinijevi operi “Gianni Schicci” in “Suor Angelica” v HNK Zagreb, kmalu so sledile druge vloge v operah “Medium” G. C. Menottija, v operi “Nikola Šubić Zrinjski” v HNK Split … Nastopila je z Dubrovniškim Komornim zborom in Dubrovniškim Simfoničnim orkestrom, Orkestrom zagrebške akademije, Orkestrom slovenske filharmonije ipd. Izmed številnih koncertov na Hrvaškem in drugje v tujini bi posebej izpostavila sodelovanje z Adrienne Csengery na Festivalu Bela Bartok. Izpopolnjevala se je na številnih mojstrskih seminarjih svetovno znanih umetnikov kot so Sylvia Sass, Thierry Pillon, Dalton Baldwin, Eva Blahova, Gerhard Zeller, Antoine Palloc, Irene Kudela, Alain Garichot, Philippe Abadie, Vlatka Oršanić, Andre Cougne, Hans Schellevies in Brett Manning. Intenzivno je nastopala v Franciji, kjer se je izobraževala pri svetovno znani primadoni Elisabeth Vidal. Svoje izobraževanje nadaljuje na Dunaju pri Kms Oliveri Miljaković. Glasbeno pot ustvarja s številnimi muzikali, kot so Cvetje v jeseni, Vesna, Veronika Deseniška in tudi kot učiteljica petja.
Avtor: Miro Pivar; Foto, video: Miro Pivar