Kaj ti je deklica je z nagrado na Berlinalu postal eden naših najuspešnejših filmov v zadnjih letih, saj ima že zagotovljeno široko mednarodno distribucijo. A je šele na začetku svoje poti. V izredno pozitivni recenziji so film označili za pretanjeno in senzualno zgodbo o odraščanju. Zgodba tega poetičnega filma je namreč osredotočena na najstnico Lucijo, ki se z novimi sošolkami odpravi na intenzivne vaje pevskega zbora v samostan v Čedadu. Poleg pevskih vaj, ki bi morale biti njihov glavni fokus, se dekleta družijo in opazujejo skupino delavcev in druga drugo, medtem ko jim po glavi roji vse bolj prebujajoča se spolnost.
Pogovora po premieri filma v Mestnem kinu Domžale v petek, 7. marca 2025, so se udeležili snovalci in igralci filma: Irena Tomažin, Eva Uršič, Nina Robnik, Esma Hajdarpašić, Jana Sofija Ostan, Lev Predan Kowarski, Nataša Burger, ter producent Joško Rutar. Pogovor je vodil Jure Matičič, direktor Kulturnega doma Franca Bernika Domžale.

Film Kaj ti je deklica pripoveduje o 16-letni Luciji, ki začne peti v dekliškem pevskem zboru, kjer se zbliža s tretješolko Ano-Marijo. Ko zbor odpotuje v podeželski samostan za vikend pevskih vaj, Lucijino zanimanje za temnookega restavratorja postavi na preizkušnjo njeno prijateljstvo z Ano-Marijo in drugimi dekleti. Medtem ko se znajde v neznanem okolju, kjer raziskuje svojo prebujajočo se spolnost, Lucija začne dvomiti o svojih prepričanjih in vrednotah, kar zmoti harmonijo v zboru. Režiserka Urška Djukić premišljeno in z občutkom niza in prepleta podobe deklet, njihovih različnih, efemernih objektov poželenja, narave in katoliške ikonografije. Tako ustvarja edinstveno poetično vizijo, ki gledalca pripusti v Lucijin notranji svet, ne da bi seksualizirala ta mladoletna dekleta. Ključna tema filma je dekliško odraščanje in iskanje svoje poti in vzorov. Prav slednje je zanimivo skozi upodobitve odraslih žensk – prva je ravnateljica, ki je sploh ni v filmu, pojavi se zgolj kot motnja, ki potrebuje pomoč pri zamenjavi žarnice, nato je Lucijina stroga mati, ki jo takoj osorno okara zaradi šminke, tretja pa je nuna, sestra Magda. Ta je ena manj tipičnih nun, prikazanih v filmu, saj je preprosta, prijazna in odkrita, tudi ko dekletom razlaga, kako je biti Jezusova nevesta.

Nagrade in prepoznavnost Urški Djukić niso omogočile zgolj posneti Kaj ti je deklica, temveč so filmu odprle vrata za mednarodno koprodukcijo in distribucijo. To je obrodilo sadove s premiero in nagrado na Berlinalu, kar pa ni uspeh le za avtorico in slovenski film, temveč za slovensko kulturo kot celoto, saj zgodbe s tako močnimi elementi avtohtone kulture praviloma niso zanimive v drugih državah. Film je nastal s finančno podporo Slovenskega filmskega centra, evropskega filmskega sklada Eurimages, RTV Slovenija, studia Viba film in vrste tujih podpornikov.
Film je poetičen, čuten in lep in si vsekakor zasluži ogled. Je daleč od kakršnegakoli aktivizma, neposredne kritike ali nastavljanja ogledala družbi, vendar s pristnim vpogledom v nešteto raznolikih sil, ki tvorijo mladega človeka, v izjemnem detajlu prikaže tako psihološki kot sociološki vidik dekliškega odraščanja v Sloveniji.
Vreden ogleda.
Avtor: Miro Pivar; Foto, video: Miro Pivar