Branko Čakarmiš: Kdo je gospodar televizijskega daljinca?
Kulturno prosvetno društvo Drouz vljudno vabi v torek, 5. septembra 2023 ob 19. uri v Kodrovo dvorano Kulturnega doma Radomlje na prvo jesensko predavanje iz cikla pogovornih večerov, ki jih pripravljajo za prihajajočo sezono 2023/2024 in bodo potekala na temo: “Življenje živimo radostno in lepo.” Gost večera bo Branko Čakarmiš, ki se bo prvič v tovrstni obliki pogovarjal z gledalci, zato prav lepo vabljeni na srečanje vsi, ki vas zanima televizijski svet.
Naslov predavanja, ki ga je izbral Branko Čakarmiš je izjemno zanimiv. “Kdo je gospodar televizijskega daljinca?” je vprašanje, ki si ga verjetno mnogi zastavljajo, številni pa skušajo nanj tudi poiskati odgovor. Ali obstaja en in edini odgovor ali jih je možnih več in kakšna je morebitna vzporednica s sprejemanjem odločitev v življenju, smo se pogovarjali z Brankom Čakarmišem.
Naslov predavanja je intriganten. “Kdo je gospodar televizijskega daljinca?” Prepričana sem, da bo tudi sporočilnost predavanja pomembna, saj gre za aspekt, na katerega ljudje redkokdaj pomislimo, kljub temu, da se reflektira v drži, ki jo ima vsak od nas v svojem vsakdanjem življenju. Ali lahko potegnemo vzporednico z življenjem, ki ponuja številne možnosti in od nas je odvisno, ali in katere bomo sprejeli? Povedano drugače, kdo ima življenje v svojih rokah in kdo se v življenju prepušča toku?
Naslov je predvsem provokacija za pogovor in razmišljanje o tem, kako danes konzumiramo predvsem televizijske vsebine. Kateri dejavniki vplivajo na to, kaj in kdaj gledamo. Nekaterih se zavedamo, drugih pa niti ne. Danes imamo ogromno različne ponudbe, kar se – absurdno, ampak resnično – spremeni v stisko zaradi izbire.
Naslovi pritegnejo pozornost in to je eden izmed največjih izzivov medijev danes: kako pritegniti pozornost. In dobri naslovi pritegnejo.
Mediji imajo izjemno moč. Kot lahko naredijo javno podobo človeka, jo lahko tudi uničijo. Sami ste posredno, kakor tudi neposredno del medijskega »show biznisa« že najmanj desetletje, kar pomeni, da ste na lastni koži občutili zakonitosti sveta, ki je tako zelo privlačen, kakor tudi krut in »nevaren«.
Mediji ne ustvarjajo resnočnosti, ampak preslikavajo medijsko podobo resničnosti. Danes je medijski svet veliko bolj zapleten, kot je bil pred dvajsetimi leti. S socialnimi omrežji se je povečalo število ljudi, ki ustvarjajo medijske vsebine. In v boju za pozornost, včasih pozabijo na osnovna pravila.
Mediji imajo moč, imajo pa tudi odgovornost: do svojih gledalcev, bralcev, poslušalcev. Če te odgovornosti ne jemlješ resno, ti hitro obrnejo hrbet. Vsak, ki vstopa v medijskih svet, mora poznati pravila. Z mojo medijsko podobo se ne ukvarjam, ker imam zelo trdno postavljeno samopodobo o tem, kdo sem.
Kot javna oseba in človek medijskega sveta, ste pogosto tarča kritik. Ste tudi žrtev pristranskega prikazovanja in interpretiranja informacij, ki so tudi dostopne javnosti. Kar pomeni, da do njih dostopa vsak, ki si to želi za razliko od preprostega človeka, ki ni deležen kritik in opazk vsem na očeh. Kako se soočate s kritikami, ki postanejo javne in kako jim date težo, ki jim pritiče? Kako ste se naučili »slalomirat« v svetu, ki daje izjemen pomen podobi in kjer je pravo prijateljstvo redka dobrina?
Televizijski posel je podoben nogometu: vsakdo ima pravico do svojega mnenja, vsakdo je lahko kavč selektor in ve, kako narediti bolje, drugače. Kritik in žalitev ne smeš jemati osebno, saj niso povezane z mojo osebnostjo, ampak z delom, ki ga opravljam. Sicer se trudim svojo javno izpostavljenost ohranjat na področju dela, ne pa na zasebnem področju. Ljudi ne ocenjujem po njihovi podobi, temveč po njihovih značajskih lastnostih.
Pomembna pozicija daje moč, s seboj pa prinese tudi številne odgovornosti in pa pričakovanja o uresničevanju tujih želja. Povedano drugače, gre za miks, ki morda ni tako zelo lep in prijeten, kot si ga človek sprva predstavlja?
Vsi, ki delamo na televiziji, »izpolnjujemo« želje naših gledalcev, vsaj večine gledalcev. Saj želimo doseči čim več ljudi. To pomeni, da svoj osebni okus spravimo v predal že od prvega dne dalje. Delo je dinamično in zanimivo, pa tudi odgovorno in stresno. Saj smo razpeti med pričakovanji lastnikov in gledalcev.
Javnost Vas pozna kot generalnega direktorja Pro Plusa in enega izmed žirantov šova Slovenija ima talent. Kaj Vas je nagovorilo, da ste se odločili sprejeti povabilo Kulturno prosvetnega društva Drouz, ki začenja z jesenskim ciklom predavanj na temo »Življenje živeti radostno in lepo?«
Prijazno povabilo se nikoli ne izgubi in odpre tudi trdno zaprta vrata.
Kaj bi sporočili bralcem Domžalca pred prihajajočim srečanjem?
Raje se pogovarjam, kot pa predavam. Zato bo ta dogodek enkratna priložnost, da me obiskovalci vprašajo o vseh skrivnostih televizije. Ker bo to moj prvi pogovor z gledalci v tovrstni obliki, prav lepo vabljeni na srečanje vsi, ki vas zanima televizijski svet.
Lepo vabljeni na pogovor o življenju v vsej svoji preprostosti v torek, 5. septembra 2023 ob 19. uri v Kodrovo dvorano Kulturnega doma Radomlje.
Za lažjo organizacijo dogodka so zaželjene predhodne prijave po e-mailu: ema.smodis@gmail.com
Avtor: Petra Petravič; Foto: osebni arhiv Branko Čakarmiš