Mestni kino Domžale se bo spremenil v eno od prizorišč Mednarodnega filmskega festivala v Rotterdamu

Mestni kino Domžale se tudi letos spreminja v eno od prizorišč Mednarodnega filmskega festivala v Rotterdamu. V festivalsko dogajanje se bodo vklopili z dvema projekcijama, ki ju bo hkrati s festivalsko premiero v Rotterdamu predvajalo več kot 40 kinov po Evropi.

Po projekcijah filmov se bodo v Mestnem kinu Domžale v živo vklopili v festivalsko dogajanje, kar pomeni, da bo to enkratna priložnost v živo poslušati pogovore s filmskimi ustvarjalci, svoje mnenje pa bo lahko interaktivno preko Twitterja izrazila tudi publika.

Projekciji dveh filmov in direktnega vklopa v festivalsko dogajanje, se bosta v Mestnem kinu Domžale odvijali v petek, 29. januarja 2016, ob 20. uri, ko si boste na velikem platnu lahko ogledali francosko-tunizijski film Ko odprem oči in v soboto, 30. januarja 2016, ob 20. uri, ko bo predvajan belgijski film Predsodki.

petek 29. januar / 20.00

KO ODPREM OČI
As I Open My Eyes / režija: Leyla Bouzid / 2015, Francija, Tunizija
V mesecih pred "arabsko pomladjo” v Tuniziji sledimo mladi pevki, ki se pogumno in malce nepremišljeno upira vladni cenzuri in s svojim vokalom širi uporniški glas po barih in nočnih klubih, v katere najraje zahaja tunizijska mladina.

Farah je skodrana 18-letnica, ki koprni po svobodi. Zunaj ostaja pozno ponoči in pije pico, upornica je, drzna in vzkipljiva. V mesecih tik pred arabsko pomladjo v Tuniziji sledimo poti mlade pevke, ki se pogumno in nekoliko nespametno zoperstavlja vladni cenzuri, ko svoj glas in lirska namigovanja uvede v lokale in nočne klube, kamor zahaja tunizijska mladina. Spoprijema se z očitki svoje matere Hayet (ki jo igra slovita tunizijska pevka Ghalia Benali), ki je vse predobro seznanjena s Tunizijo in nevarnostmi, ki vladajo tam.

Dobitnik nagrade občinstva BNL in nagrade Label Europa Cinemas na beneškem filmskem festivalu. »Leyla Bouzid je v svoji rodni Tuniziji posnela svež in uvidov poln celovečerni prvenec,« je v utemeljitvi zapisala žirija.

»Najboljši igrani film doslej na temo arabske pomladi« Indiewire

sobota, 30. januar / 20.00

PREDSODKI
Prejudice / režija: Antoine Cuypers / 2015, Belgija
Film belgijskega režiserja Antoina Cuypersa med objemom formalizma in histerično družinsko krizo raziskuje žanrska pravila in se z vsem zadovoljstvom poigrava z orodji fimskega pripovedovanja.

Predsodki je družinska drama, variacija motiva družinske večerje, ki je zaslovel po Bergmanovem sublimnem filmu Fanny in Alexander ter po Vinterbergovem filmu Praznovanje. Cuypers utira pot v novo smer in nas sooči z našo lastno opredelitvijo normalnosti. Ko se seznanimo z nekoliko norim bratom, ki je bil po vsesplošnem družinskem dogovoru med avtoritarno materjo (Nathalie Baye), prikazni podobnim očetom (Arno Hintjens), odsotnim bratom in razočarano sestro (Ariane Labed, znana iz filmov Attenberg in Jastog) potisnjen na obrobje, si ne moremo kaj, da se ne bi vprašali, ali tudi sami druge večino časa res spravljamo ob pamet. Med splošno sprejeto uradnostjo in histeričnimi družinskimi krizami celovečerni prvenec Antoina Cuypersa raziskuje žanrske šifre in vidno uživa v poigravanju z orodjem filmskega pripovedništva.

Avtor: Miha Ulčar; Foto: KD Franca Bernika Domžale
Tagi