Mengeš krasi 34 metrov visok mlaj, ki so ga gasilci postavili po starem običaju

Prihajajo prvomajski prazniki. S praznovanjem tega praznika so povezani tudi številni običaji. V Mengšu imajo dolgoletno tradicijo postavitve velikega mlaja. Za ta običaj, ki so ga pričeli že pred prvo svetovno vojno, od samostojnosti dalje skrbijo gasilci Gasilske zveze Mengeš. Postopek postavitve mlaja pa poteka na roke z žvapli, se pravi brez pomoči sodobne mehanizacije.

V središču Mengša, pred gasilskim in godbenim domom, se je v ponedeljek, 24. aprila 2017, proti večeru, zbralo okrog 50 gasilcev iz PGD Mengeš, PGD Loka pri Mengšu in PGD Topole, ki so pod budnim očesom nekdanjega poveljnika PGD Mengeš, Tomaža Žargija začeli postavljati mlaj. Seveda so morali sodelujoči pri tem delovati enotno, da so lahko varno postavili mlaj.

Postopek postavljanja mlaja je trajal kakšne tri četrt ure. Tako kot vsako leto, postavljanje mlaja budno spremljajo in seveda pomagajo tudi gasilski veterani, ki so svoje veščine tradicije postavljanja mlaja predali mlajši generaciji. Mlaj, ki so ga postavili letos, je visok okoli 34 metrov, krasi pa slovenska zastava s stranicami devet krat štiri in pol metra. Mlaj bo Mengšane ter ostale obiskovalce pozdravljal vse do konca meseca junija.

Postavljanje mlaja ob prvem maju ima v Mengšu že dolgo tradicijo, saj so s tem začeli že pred prvo svetovno vojno. Vedno pa ga postavijo po starih običajih in na roke, brez pomoči sodobne mehanizacije. Od samostojnosti dalje pa so to tradicijo v svoje roke vzeli gasilci Gasilske zveze Mengeš, ki vsako leto poskrbijo, da mlaj stoji na svojem mestu.

Ker so v Gasilski zvezi Mengeš tri gasilska društva, ima vsako leto drugo društvo nalogo, da poskrbi za smreko, da je ob točno določenem dnevu pripravljena za postavitev. Letos je ta naloga pripadla gasilcem PGD Loka pri Mengšu, ki so priskrbeli štiriintrideset metrov dolgo smreko. Po običaju je obredu postavitve sledil še dvig slovenske zastave, ki jo je letos z igranjem pospremila Godba Mengeš.

Avtor: Miha Ulčar; Foto, video: Miro Pivar
Tagi