Ekologija v času Staneta Balantiča

V Šoli Idej na Šutni v Kamniku je v teh dneh na ogled likovna razstava z naslovom “Ekologija v času” slikarja Staneta Balantiča. Razstava bo na ogled do 7. septembra 2020 in sicer v ponedeljek, sredo in petek med 9. in 12. uro, v torek in četrtek pa od 17. do 19. ure. Uradno odprtje razstave, ki je bilo predvideno marca letos, je zaradi koronavirusa odpadlo.

Stane Balantič je vsestranski ustvarjalec, saj je v letu 2019 izdal tudi pesniški zbirko Čustva v besedi. Zanj lahko porečemo, da je slikar, ki pesni, in pesnik, ki slika. Njegovo likovno ustvarjanje bi na odprtju razstave predstavil dr. Noah Charney, prav gotovo ga velika večina izmed vas že pozna. Noah Charney je pisatelj, publicist, umetnostni zgodovinar, avtor številnih lit. uspešnic, med njimi svetovne uspešnice Tat umetnin. Balantičeve pesmi iz njegov pesniške zbirke bi predstavil pomembni dolgoletni kulturni delavec v Kamniku gospod Tone Ftičar, večer pa bi glasbeno obogatil kitarist Matic Smolnikar.

Stane Balantič se je z likovno dejavnostjo začel ukvarjati leta 1969. Bil je član kamniške slikarsko kiparske skupine Nova, ki se je večkrat predstavila na skupinskih razstavah doma in v tujini, sicer pa je bil tudi član društva likovnih samorastnikov Ljubljana. Je pa aktiven član likovnih ustvarjalcev na Kamniškem in sodeluje na mnogih likovnih delavnicah in kolonijah, za njim so številne skupinske razstave. V likovnih delih Staneta Balantiča se že od nekdaj zrcali aktualnost sodobnega časa, vse to postaja zavestni in podzavestni spremljevalec njegovega likovnega izpovedovanja, vpetega v nenehno poglabljanje in raziskovanje. Glavna misel njegove prve samostojne razstave “Človek in čas”, je bilo človekovo življenje v določenem trenutku oziroma obdobju, zajemal je teme preživetja in ogroženosti.

Razstava Ekologija v času je posvečena ekologiji oziroma njeni problematiki. Slikar nam s svojimi slikami sporoča, da je človeštvo že skoraj izčrpalo razpoložljive naravne vire in svojim neodgovornim obnašanjem povzroča naravne katastrofe. Opozarja nas, da bi se morali veliko bolj zavedati svojega nespametnega ravnanja, morali bi spoštovati naravo oziroma ekologijo, kajti človek bo na zemlji obstal le, če bo spoštoval naravo, sobival z njo, oziroma se do nje obnašal odgovorno.

Balantič nam s svojimi slikami nastavlja ogledalo, da se mora svet, v katerem živimo, spremeniti.

“Očarljive srednjeveške ulice Kamnika skrivajo presenetljive radosti in čudesa. Med njimi je množica likovnikov, ki živijo med nami, vendar njihovo delo vse prevečkrat spregledamo. Da izvemo za njih, spoznamo njihovo delo, ga delimo s širšo javnostjo in smo ponosni na naše umetnike, predstavlja zadovoljstvo in pomembno potrditev. Eden od teh umetnikov je tudi Stane Balantič, ki ga lahko srečate v mestu, vedno s prijaznim nasmehom in črno baretko, s svojim zaščitnim znakom. Še preden sem videl njegova krasna umetniška dela, sem ga srečeval pod gradom, kjer sva spila tudi kavo. Stane ima značilen in zelo prepoznaven slog. Njegove slike imajo nadrealističen pristop, z okoljevarstvom povezano temo, najbolj neposredno se vidi vpliv italijanskega nadrealista Giorga di Chirica, predvsem zaradi slogovno realističnih slik, ki imajo v ospredje vrinjenih polno nadrealističnih elementov, kot so stebri, ki ne podpirajo ničesar, oči brez telesa, krogle, maske, glave in podobno. Balantičev slog se od Di Chiricovega razlikuje v ozadju. Stanetove slike imajo ploske ozadje pastelnih geometrijskih vzorcev z omejeno globino. Ti vzorci delujejo kot barvna stena, postavljena le nekaj centimetrov za tridimenzionalnimi naslikanimi objekti in liki, ki so v ospredju. Njegov slog je opazen že od daleč. “To je Balantič”, pomislimo sami pri sebi. In prepoznaven slog, v katerem se umetnik najde, počuti domače in po katerem ga javnost ceni, je znak dobrega umetnika in potrebuje čas, da dozori,” je ob razstavi Staneta Balantiča zapisal dr. Noah Charney.

Avtorica: Nataša Makovec; Foto, video: HDV Studio

Tagi