Domžalska premiera Gorkičeve grozljivke Prekletstvo Valburge

Politično nekorektna črna komedija, grozljivka Tomaža Gorkiča se po celovečernem prvencu Idila vrača s politično nekorektno črno komedijo, ki v duhu sočnih slasher klasik iz poznih sedemdesetih in osemdesetih let postreže tako s šokom, srhom in vedri krvi kot s humorjem in zabavo. Režiser Tomaž Gorkič je pred štirimi leti poskrbel, da smo tudi Slovenci končno dobili prvo pravo grozljivko – Idilo. Ker ne počiva na lovorikah, je že ustvaril novo z naslovom Prekletstvo Valburge. Politično nekorektna komedija je luč sveta ugledala na festivalu Grossman v Ljutomeru.

Nov slovenski film Prekletstvo Valburge doživel je domžalsko premiero v Mestnem kinu Domžale doživel v sredo, 25. septembra 2019. Po projekciji filma je sledil še pogovor z režiserjem in scenaristom Tomažem Gorkičem, ki je gledalcem iz prve roke razkril ozadje nastanka in potek snemanja filma. Pogovor z režiserjem je vodil Jure Matičič.

Film Prekletstvo Valburge prikazuje zgodbo, kako si brata Bojan in Marjan, majhna prevaranta, obetata lahek zaslužek na račun vseprisotnih turistov. Zato organizirata ogled lokalne, za javnost zaprte graščine, in nanjo prilepita izmišljeno legendo. Med turisti se znajdejo francoski gotičarji na lovu za vampirji, švedska satanista na pohodu za izgubljeno relikvijo, ruski porno producent z igralkama na testnem snemanju in nemška turista, ki obožujeta pivo. A nihče ne sluti, da se v mračnem drobovju graščine skriva prava in veliko bolj krvava legenda – prekletstvo Valburge.

Na domžalski premieri novega slovenskega filma Prekletstvo Valburge se je Jure Matičič pogovarjal z režiserjem Tomažem Gorkičem.

Kri mutira v krik, krik v paniko, panika v slasher, slasher v splatter, splatter v torture porn, torture porn pa v slovensko verzijo Teksaškega pokola z motorko. No, v »«Slovenski pokol s cirkularko«, ko trije serijski “podjetniki” (Jurij Drevenšek, Marko Mandić & Žiga Födransperg), kandidati za zlato gazelo, tuje turiste (Luka Cimprič, Saša Pavlin Stošić, Zala Djurić Ribič, Tanja Ribič, Jonas Žnidaršič, Niklas Kvarforth itd.), ki jih običajno vozijo na Bled in Bohinj ali v Postojnsko jamo, zarotniško preusmerijo v Valburgo, zapuščeno, razpadajočo, pozabljeno graščino, portal v morbidni mrak slovenske preteklosti, v kateri strašijo nacisti, vampirji, kanibali in demon, groteskni “sam-svoj-mojster”, slovenski Leatherface z nacistično čelado, kar je kakopak svarilo, da s slovensko preteklostjo ni šale.

Režiser Tomaž Gorkič je v pogovoru dejal, da se mu je vedno zdelo zanimivo, da obstaja vas blizu Ljubljane, ki ima tako ime. Zveni dobro in lahko bi bila kjer koli v svetu belega človeka. Na Švedskem, v Rusiji, kjer koli. Tam sta tudi zanimiva zapuščena graščina in križev pot, vse skupaj pa ima nek mističen prizvok. Vedno se mu je zdelo, da če bi posneli film, da bi se moral imenovati Prekletstvo Valburge. Ni nekega strašnega ozadja. Ljudje, ki so videli Idilo zdaj nekako poznajo in vedo kaj lahko pričakujejo, saj je v Prekletstvu Valburge precej več humorja in situacijske komedije. Idila je bil resno ciničen film, bolj je bilo poudarjeno slovensko okolje in da se v praktično pravljičnem gorskem svetu dogajajo grozne stvari. Tukaj pa je že vse izropano, Valburga je kot naša država. Vse so že izropali in pokradli, zdaj pa so šli iskat še zadnje stvari, kar se pač zgodi v njegovem filmu. Snemali so štirinajst dni, sicer pa je film nastajal leto in pol, proces pa še vedno traja, kar je normalno. Če imaš za sabo veliko ekipo, gre to hitreje. Še veliko stvari je bilo možno slišati, vsak obiskovalec filma pa je za vprašanje, ki ga je podal režiserju Tomažu Gorkiču, prejel dve flaši piva s podstavki in lepo broško  filma Prekletstvo Valburge.

Tomaž Gorkič, režiser filma Prekletstvo Valburge.

Tomaž Gorkič (rojen 1974 v Ljubljani) je filmski samouk, režiser in scenarist. Posnel je številne kratke filme, kot so Žrtev (2007), Zeleni dim (2008), Veriga mesa (2010), Dvigalo (2010), Med tabo, mano in Bogom (2012) in dobitnik vesne za najboljši kratki film Apoptoza (2017). Njegov zadnji kratkometražec Metod (2018), ki govori o slovenskem serijskem morilcu Metodu Trobcu, je hkrati napovednik za avtorjev tretji celovečerni projekt v pripravah. Za celovečerni prvenec Idila (2015), ki si je prislužil naziv prve prave slovenske grozljivke, je prejel več domačih in mednarodnih nagrad, med drugim nagrade vesna za najboljši celovečerni film, stransko žensko in moško vlogo ter scenografijo na 18. Festivalu slovenskega filma v Portorožu. Prekletstvo Valburge je njegov drugi celovečerec.

Avtor: Miro Pivar; Foto, video: Miro Pivar

Tagi