Bralnice pod slamnikom: Združujemo generacije ob branju in Bralne tačke – beremo kužku

V okviru festivala Bralnice pod slamnikom, ki poteka v organizaciji Založbe Miš, se te dni že šesto leto dogaja tudi v Knjižnici Domžale. Včeraj popoldan in danes dopoldan sta med drugim potekali prireditvi Združujemo generacije ob branju in Bralne tačke – beremo kužku, kjer so prostovoljci iz društva Ambasadorji nasmeha za otroke in starše iz Društva Verjamem vate pripravili druženje s kužkom po programu READ®.

Združujemo generacije ob branju
V okviru festivala Bralnice pod slamnikom je mag. Tilka Jamnik predstavila izbor mladinskih knjig domačih in tujih avtorjev, predvsem tistih, ki obravnavajo medkulturno razumevanje in sprejemanje različnosti. Odlične mladinske knjige so dobrodošlo branje tudi odraslim; lahko predstavljajo tudi medgeneracijsko povezovanje med mlajšimi in starejšimi, spodbujajo pogovor in izmenjavo mnenj …

Avtor: Janez Dolinšek; Foto: Knjižnica Domžale

Bralne tačke – beremo kužku
Prostovoljci iz društva Ambasadorji nasmeha so za otroke in starše iz Društva Verjamem vate pripravili druženje s kužkom po programu READ® – Reading Education Assistance Dog; pes, kot pomočnik pri izboljševanju branja. Program pomaga otrokom izboljšati bralne in komunikacijske sposobnosti s pomočjo posebne metode; otrok bere psu. A vendar ne kateremkoli psu. Psi v programu READ® so izšolani terapevtski pari, ki prostovoljno skupaj s svojimi lastniki (terapevtski par) obiskuje šole, knjižnice in ostale ustanove, kot poslušalci otrok, ki berejo.

Program READ® deluje z izšolanimi terapevtskimi pari (vodnik in pes), ki so bili posebej izšolani in preizkušeni v različnih okoliščinah, temperamentu in sposobnostih ter so se izkazali za neagresivne ter človeku in zdravju nenevarni. Ko takšni terapevtski psi pridejo poslušat, kako otroci berejo, postane zabavno, ustvari se prav posebno vzdušje.

Živali so čudoviti prijatelji pri branju saj:

  • pomagajo pri sprostitvi in znižujejo krvni tlak,
  • poslušajo pozorno,
  • ne sodijo, kritizirajo ali se smejijo,
  • dovoljujejo otrokom, da berejo s svojim lastnim ritmom,
  • so manj strah zbujajoči kot vrstniki.

Ko READ® pes posluša, se okolje spremeni, otrokov strah zamenja veselo pričakovanje in proces učenja se prične. Vodnik neprisiljeno spodbuja otroke brez pritiska in nudi podporo, medtem pa otrok pridobiva prakso v nadzorovanem branju, ki je potrebno, da zgradi besedišče, poveča razumevanje bralne vsebine in pridobiva sposobnost tekočega branja.

Avtor: Janez Dolinšek; Foto: Knjižnica Domžale

Tagi