Pohvala za prenovo železniške postaje v Domžalah in izgradnjo podhoda

Ko sem pred obiskal železniško postajo v Domžalah, sem opazil, da je zelo lepo prenovljena. Imam v glavi, da je k tej prenovi veliko prispeval g. Miha Ulčar, saj je pred leti na portalu domžalec.si objavil kar nekaj prispevkov v zvezi z neurejenimi zadevami na železniški postaji, sploh kar se tiče pomanjkanja varnega prehoda čez železniško progo.

Sem nekdanji uslužbenec odpravnika vlakov na domžalski železniški postaji, zato se mi je ob nedavnem obisku železniške postaje v Domžalah lepo nasmehnilo, saj smo dobili lepo prenovljeno železniško postajo in zgrajen podhod pod progo.

Delo na železniški postaji je bilo v mojih časih zelo stresno, saj je takrat po Kamniški progi vozilo veliko tovornih vlakov. Okrog 8. ure zjutraj je pripeljal tovorni vlak, ki je zaradi križanja nekaj časa stal na postaji. Otroci, ki so izbirali bližnjico do šole, so nezakonito prečkali železniške tire, med drugim so tudi lezli pod vagoni.

Ko sem odpravljal vlake, sem vedno preveril, da se slučajno pod vagoni ne nahaja kakšen otrok. Včasih je problem predstavljala megla. Takrat sem postavil signal na prosto in po zvočniku povedal, da lahko vlak odpelje. Ko zavrtim film nazaj in pomislim na to, je moral tiste čase vlakovni odpravnik opravljati res veliko dela. Na prvem mestu je bila varnost potnikov in vlakov, prodaja vozovnic in skrb, da so bili na določenem mestu postavljeni vagoni za nakladanje … Ko so bili vagoni spraznjeni, je bilo potrebno sporočiti dispečerju, da jih razporedi na novo postajo. Prav tako je bilo potrebno voditi razno statistiko o prevoženih potnikih in številu vagonov. V 80. letih je bilo namreč zelo pestro, tovorni vlaki so imeli tudi po 50 vagonov in več. Prav tako je bilo pri postaji tudi skladišče za kosovno robo. Skratka, bilo je pestro.

Sam sem večkrat tudi izpostavil, da je problem Kamniške proge v tem, da ima veliko prehodov z Andrejevim križem. V železničarskem prevodu to pomeni nezavarovan prehod. Problem je, ker ga vozniki bolj ali manj ne upoštevajo. Če na Kamniški železniški progi ne bi bilo nezavarovanih prehodov (prehod z Andrejevim križem), bi vlaki na progah lahko povečali hitrost na 100 km/h. S tem bi se tudi skrajšal vozni čas od Kamnika do Ljubljane in obratno. Moj predlog je, da bi na Kamniški progi ukinili vse prehode z Andrejevim križem. Pri tem bi morali pristojni poskrbeti, da bi lahko lastniki zemljišč dostopali do svojih nepremičnin. To predlagam v prvi vrsti zaradi večje varnosti udeležencev v prometu. Da so varni vsi udeleženci v prometu, od traktorista, voznika avtomobila, kamiona, pa tudi do strojevodje vlaka.

Za prenovo postaje in izgradnjo podhoda, gre zahvala spletnemu portalu domžalec.si in uredniku Mihu Ulčarju, ki je pred leti veliko pisal o tej problematiki, zaradi česar se je nato začelo tudi premikati. Sem pa po 40. letih končno dočakal podhod na železniški postaji Domžale.

Borislav Tanasić

Več o prenovljeni železniški postaji v Domžalah in pohodu si lahko ogledate v spodnjem prispevku:

Domžale dobile sodobno železniško postajo in podhod, ki bo povezal mesto

Tagi