Še nimate svojega mega plakata?

Slovenci se radi ponašamo s svojo prelepo naravo, čistočo in skromnostjo. No, to zadnje postaja bolj kot ne redkost. Ali se tudi vam zdi, da se v navalu potrošništva izgubljamo kot ljudje in postajamo le mašinerija za prebavljanje prenasičenega tržišča?

Na potovanjih v tujini opažam predvsem eno stvar: nikjer, ampak res nikjer, nimajo več gromozanskih plakatov in oglasov ob prometnicah, na križiščih in krožiščih kot jih imamo mi. Vsi so namenjeni predvsem temu, da nam kradejo pozornost s ceste, pešcev, semaforjev in ostalih pomembnih prometnih oznak. Je sploh kdo izmeril koliko sekund porabimo za opazovanje, branje in procesiranje sporočil, ki nam skozi nasmejane obraze in neizvirne napise kričijo: Kupite končno še kaj pri nas!? Poglejmo samo naše Domžale: koliko oglasov lahko naštejemo na vpadnicah iz avtoceste in iz vpadnice iz smeri Trzina, ali celo v centru Domžal?

No, ne bodimo drobnjakarski, lahko jih štejemo celo pot od Domžal do Ljubljane in Kamnika – gotovo bi nas številka presunila. Najbrž gre za lep zaslužek, ki se steka v žep lastnikov zemljišč. Ker je privatno nedotakljivo, se ozrimo vsaj na naše občinsko zemljišče – ali so jumbo plakati res »okras« brez katerega si ne znamo zamisliti svoje krajevne podobe? Kaj na to reče TIC, ki skrbi za privlačnost in lokalno obarvanost mesta, ali pa stroka, ki naj bi se ubadala z ureditvijo celostne podobe Domžal?

Potem pa svoj lonček pristavijo občani, ki morajo v vsej tej neokusnosti in iskanju pozornosti dati še svoj osebni pečat – najsi gre za rojstni dan ali kak drug pomemben osebni dosežek. Kako naj človek potem občuduje to našo krasno naravo – gore, reke, polja in kozolce na katere smo tako ponosni? Morebiti bomo v prihodnosti vabili tujce, ker za nje pa naredimo vse!, da si pri nas ogledajo najbolj kričeče, mega in nagnetene oglase kar jih je na svetu! Si že mislim, kakšna uspešnica bi to bila!

Avtorica: Miomira Šegina (miomira.si)

Kolumna avtorice ne odraža nujno stališča uredništva.

 

Tagi