Podnebje d.o.o. #Benjaminovglas

Na vsake toliko časa se svetovna pozornost z visoko ostrino usmeri v reševanje problematike podnebnih sprememb, s katero poskušajo izpostaviti vpliv ravnanja človeka na podnebne spremembe.

Eno izmed takih velikih svetovnih dogodkov pravkar gosti Združeno kraljestvo, in sicer 26. konferenco pogodbenic Združenih narodov na temo podnebnih sprememb (COP26) v Glasgowu, ki poteka od 31. oktobra do 12. novembra 2021. Eden izmed poglavitnih ciljev konference je do leta 2030 omejiti segrevanje planeta za 1,5 stopinje Celzija, kar pomeni, da bi izpuste toplogrednih plinov morali po ocenah znanstvenikov zmanjšati za kar 45 odstotkov.

Na spletni strani konference o podnebnih spremembah v Glasgowu je v spodnjem delu po mojem mnenju nehigienično zapisano »zahvala našim glavnim partnerjem«, kjer so med drugim navedena tudi mnoga največja multinacionalna podjetja kot so Unilever (znamke: Persil, Ben & Jerry’s, Magnum, …), ki je imelo leta 2020 po podatkih Wikipedie 50,72 milijard evrov prihodkov, Microsoft 36 milijard evrov prihodkov in farmacevtsko podjetje GlaxoSmithKline 37,80 milijard evrov prihodkov.

Ob tem se sprašujem, zakaj se namesto voditeljev držav na omenjenih konferencah ne srečujejo kar neposredno voditelji teh največjih svetovnih korporacij, ki na papirju »le« podpirajo take dogodke. Lahko namreč ugibamo, da se potem, ko kamere ugasnejo, srečajo lastniki velikih korporacij in se dogovorijo, kako bodo zaobšli sprejete ukrepe voditeljev držav, ali pa se dogovorijo že pred konferenco, in le sporočijo meje, do katerih lahko zaključki konference sežejo. Si predstavljate, da bi sredstva, ki jih korporacije namenjajo za »lobiranje« pri vladah najmočnejših držav na svetu za dosego svojih ciljev, usmerili v dejansko reševanje problematike podnebnih sprememb na terenu? V povezavi z iskanjem rešitev vezanih na težave, vezane na podnebne spremembe, še nisem zasledil predanega iskanja alternative za cestni-tovorni, ladijski in zračni promet, ki predstavljajo tudi velik delež virov toplogrednih plinov in onesnaževanja okolja. Železniški promet, ki bi to alternativo vsaj deloma lahko predstavljal, razen v podobi Kitajske nove svilene poti, nekako ne dobi resne podpore razvitega zahoda. Tudi v Sloveniji gradimo vedno nove cestne smeri, železnica pa ostaja preteklo stoletna.

Glede na to, da ogromno raznoraznih deležnikov iz dejavnosti, kot je industrija, v povezavi z odpadki, onesnaženo vodo, zrakom ter nastajanjem toplogrednih plinov, živi na račun podnebja, bi bilo pošteno, da ima tudi podnebje nekaj od tega. Si predstavljate da bi podnebje odprlo podjetje Podnebje d.o.o. in tako prevzelo vse posle, ki so vezani na prej naštete nečiste dejavnosti, ki onesnažujejo okolje in pospešujejo podnebne spremembe? Vprašamo se lahko, od česa bi v tem primeru živele svetovne korporacije, ko pa je njihov največji produkt, ki se prodaja na policah trgovin, onesnaževanje okolja in s tem uničevanje planeta?

Če se poigramo z besedami, lahko zaključimo, da v kolikor oz. ko bo šel Podnebje d.o.o. v stečaj, gremo z njim v stečajno maso tudi vsi mi, ki sicer večkrat na dan ločujemo odpadke na sto in en način, se korektno držimo zdrave mere pri dnevni porabi pitne vode, in se vse bolj nagibamo k vožnji z električnim avtomobilom, s ciljem živeti zgledno življenje zelenega človeka.

Skupnost, ljudstva sveta, morajo natakniti pohlepnim interesom mnogih multinacionalk uzdo, ki nas bo zaščitila. Tako se je človeštvo v zgodovini že odločalo, ko so države zaščitile otroke, ženske, slabotne pred neizprosnim ljudomrznim izkoriščanjem do smrti, ko so skrajšale delavnik na 8 ur, uvedli pokojninski sistem itd. Tedaj je tudi izgledalo, da se nepoklicani vmešavajo v posle posvečenih!

Preprosto gre za usodo človeštva in ta ne more in ne sme biti v rokah profitne logike.

Avtor: Benjamin Lukšič (Benjaminovglas)

Kolumna avtorja ne odraža nujno stališča uredništva.

 

Tagi