Koledar dogodkov

Event Information:

  • čet
    09
    Mar
    2023

    NAJBOLJŠI MOZART ali Kako je Mozart postal slab skladatelj

    20:00KD Franca Bernika

    Abonma koncertni MODRI in IZVEN

    Ste morda vedeli, da se je Mozart leta 2016 v ZDA znašel na samem vrhu lestvice najbolj prodajanih zgoščenk, pred velikimi imeni sodobne pop glasbe kot so Rihanna, Drake in Kanye West? Jaz nisem …

    Je pa do mojih ušes prišla informacija, da kdo tudi ne mara Mozarta. Nič hudega, saj ga v njegovem času prav tako ni maral marsikdo, pa tudi Američani nismo, da bi noreli za njim. Namen umetnosti verjetno ni, da bi bila vsakogar srčica, prav tako to ni poslanstvo umetnikov. Seveda bi me zanimali argumenti posameznikov, ki tako mislijo.
    Menim, da ravno velika umetnost in njeni protagonisti najlažje prenesejo, da komu niso všeč, saj všečnost največkrat bazira na površinskem zaznavanju. Veliki pianist Glenn Gould je celo posnel televizijsko oddajo "Kako je Mozart postal slab skladatelj", kjer kritizira njegov pozni opus zelo analitično, s konkretnimi primeri, kar je prava intelektualna poslastica za neljubitelje Mozarta … Kakorkoli in kakor za koga torej, a kljub temu bo marčevski koncert posvečen delu, ki je bilo samemu Mozartu še posebej pri srcu.

    »Menim, da je kvintet s pihali nekaj najboljšega, kar sem napisal v življenju.« (W. A. Mozart iz pisma očetu). Tako je mislil 28-letni Mozart, mogoče bi si tudi sam premislil, če bi vedel, kaj je napisal v preostalih osmih letih življenja, pa vendar izjava priča o zadovoljstvu nad svojim kvintetom za klavir in pihala, ki je bil v navdih tudi mlademu Beethovnu in njegovem kvintetu za enako zasedbo v isti tonaliteti, heroičnem Es duru, tonaliteti klasičnih pihal.

    Tokrat za spremembo klasičen program z izključno dunajsko klasiko, celo z Mozartovimi in zgodnjimi Beethovnovimi deli, brez sodobnejšega odmeva, ki je nekako letošnja rdeča nit. Mnogi ste verjetno opazili, da se za naslovom celotnega cikla 33 odtenkov Mozarta, skriva marsikaj, predvsem pa ne samo Mozart, če smo še bolj natančni, je Mozart v manjšini. Kar preštejte, koliko Mozartov smo imeli letos … Tokrat torej na srečo mnogih in nesrečo nekaterih, le Mozart in Beethoven, verjetno splošnemu poslušalstvu dva najbolj znana skladatelja klasične glasbne.

    Med poustvarjalci pa bi si težko zamislil ali zaželel bolj predanih Mozartovih interpretov, ki sestavljajo kar nekakšno »sanjsko moštvo«. Fagotist Sergio Azzolini je že naš stari znanec, del stalne ekipe, tako rekoč domačin na našem odru. Alexei Ogrintchouk je moj »stari znanec«, s katerim sva v preteklosti poustvarila mnoge partiture komorne, kot tudi orkestrske glasbe (v Kraljevem orkestru Concergebouw iz Amsterdama). Hornist Andrej Žust, naš eminentni »gastarbajter«, prav tako že ustaljen gost, in pa moja najljubša Mozartova pianistka Isabella Simon »glasbena potomka« velike madžarske pianistične tradicije. Najboljši torej v družbi najboljšega, ki pa seveda smejo biti tudi marsikomu ne po godu … kot tudi Mozart sam …

    Mate Bekavac

    Cena vstopnice: 18 Eur