Osnovna šola Roje prejela posebno priznanje
Naziv Kulturna šola, ki ga je letos pridobilo 67 slovenskih šol, podeljuje Javni sklad RS za kulturne dejavnosti (JSKD) v sodelovanju z Zvezo kulturnih društev Slovenije. Na zaključnem dogodku v četrtek, 17. oktobra so v Izoli podelili 8 posebnih priznanj v kategorijah velika, srednje velika in mala oziroma podružnična šola ter posebna priznanja za izjemne dosežke na različnih področjih kulturnega udejstvovanja in ustvarjanja. Med prejemniki teh priznanj je bila tudi osnovna šola Roje, ki je prejela posebno priznanje za pomemben doprinos na področju kulturne vzgoje otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami.
Na osnovni šoli Roje se trudimo sodelovati v čim več projektih, s katerimi skušamo skozi raznolike dejavnosti, tudi kulturne, spodbujati inkluzijo naših učencev s posebnimi potrebami v lokalno okolje. Vsako leto tako z različnimi projekti pokažemo, kaj vse zmoremo na likovnih in drugih tekmovanjih, kjer naši učenci dosegajo zares odlične rezultate. Ustvarjalci šolskega glasila Plamenček vedno znova iščejo nove načine, kako bralcem in gledalcem ponuditi zanimive vsebine, ki z rdečo nitjo sledijo skupnemu cilju – predstaviti celoletno pestro dogajanje na šoli in v vrtcu. Na področju umetnosti bi želeli še posebej izpostavili projekt MUSINC – Z melodijo do inkluzije, kjer smo skozi glasbo za naše učence ustvarjali nove in nepozabne izkušnje – delavnice z znanimi slovenskimi glasbeniki, nastope pred širšo publiko, usvajanje novih glasbenih znanj in še bi lahko naštevali.
Verjamemo, da je kulturno področje tisto, kjer najlažje premostimo razlike med vsakim posameznikom – ne tako, da jih prikrijemo, temveč da jih praznujemo in z njimi ustvarjamo raznolik svet. Pri tem bi želeli izpostaviti tudi projekt Korak k sončku, s katerim premagujemo fizično razdaljo med učenci rednih osnovnih šol v okolici in našimi učenci. V okviru omenjenega projekta namreč organiziramo redna druženja z učenci sosednjih šol. Z ustvarjalnimi delavnicami in glasbenimi nastopi drug pred drugim vedno znova ugotavljamo, da si vendarle nismo tako različni in da mnogi predsodki, ki jih imamo o drugih, sploh ne držijo. Seveda pa vsega tega ne bi bilo brez predanih učiteljic in učiteljev, ki pomagajo ustvarjati pogoje, da naši učenci lahko soustvarjajo in doživljajo kulturo.
Naziv Kulturna šola in sedaj še posebno priznanje za pomemben doprinos na področju kulturne vzgoje otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami dokazuje, da je naša šola prostor kulture, s katerim dokazujemo, da so lahko tudi učenci s posebnimi potrebami zelo uspešni na marsikaterem področju, da se znajo likovno, glasbeno, gibalno izražati in da jim umetnost ni tuja.
Avtor: Darja Gruden Pavec, vodja projekta Kulturna šola 2024 na OŠ Roje; Foto: OŠ Roje