Mednarodni dan knjig za otroke pri Slončkih

V skupini Slončki Vrtca Urša, enota Češmin, že od samega začetka vključenosti otrok v vrtec spodbujamo družinsko branje ter samostojno pripovedovanje otrok o prebranem, preteklih dogodkih in ostalih zanimivostih, ki se otrokom zgodijo skozi dan. Ker pri svojem delu opažamo, da so otroci govorno šibki, poleg tega v proces vključujemo tudi tujce, smo se odločili za izvajanje projekta v skupini s pomočjo Lahkonočnic: Logopedske pravljice, ki jih usvajamo postopoma po navodilih oz. nasvetu logopedinje ter s tem otrokom omogočamo spodbudno okolje s pomočjo dejavnosti, ki jih neposredno vključujemo v branje zgodbe. Pečjak (2009) pravi, da je sodelovanje staršev pri branju pravljic in drugih besedil otrokom eden izmed ključnih dejavnikov začetne pismenosti, Grginič (2005) pa, da z branjem spodbujamo razvoj bralnega razumevanja pri otroku. Poudarja, da se otrokovo razumevanje branja začne že v predšolskem obdobju, ko se srečajo s pisnim in z govorjenim jezikom. Pisno gradivo otroke zanima in o njem začenjajo spraševati. Opazujejo odrasle osebe in jih skušajo posnemati pri branju knjige (listanje, pripovedovanje). Tako pokažejo, da ima tisk zanje pomen, čeprav še sami ne znajo pisati in brati.

Na povabilo Knjižnice Domžale ob Mednarodnem dnevu knjig za otroke smo se v petek, 31. marca 2023, udeležili praznovanja Andersenovega dne, da počastimo rojstni dan velikega pravljičarja. Pred samim obiskom smo otroke seznanili z dogodkom in njegovim pomenom ter pomenom obiska knjižnice kot ustanove. Sprejela nas je ga. Katja Lamberšek, ki je otroke popeljala v pravljično sobo in jim preko fotografij, slik in slikanic približala življenje in delo Hansa Christiana Andersena. Otroci so spoznali pomen takratnih oblačil (dolgi fraki, cilindri) ter se pogovorili, kaj slikanica sploh je in kaj pomeni beseda ilustrator. Ob koncu jim je še doživeto prebrala njegovo delo Kraljična na zrnu graha, ki je več kot primerna njihovi starosti. Otroci so ves čas obiska pozorno poslušali, sodelovali v vseh dejavnostih, ki so sledile in z navdušenjem ob koncu prelistavali Andersenove slikanice.

Obisk je bil res posebno doživetje, zato smo ob koncu v čast velikega pravljičarja zapeli rojstnodnevno pesem Vse najboljše, dragi Hans. Zagotovo se v knjižnico še vrnemo, bodisi na pravljično uro ali pa samo zato, da si sposodimo kakšno slikanico, knjigo s pesmimi …

Ker so otroci doživeli res lep dan in so bogatejši za izkušnjo, v skupini prav na njihovo pobudo nadaljujemo z dejavnostmi branja, poslušanja in pogovora o prebranem. Otroci dnevno prinašajo v vrtec njihove slikanice, mi pa zgodbe pregledamo, jih doživeto preberemo in pripravljamo dodatne dejavnosti na prebrano temo.

Zapisali vzgojiteljici Saša Križman in Tanja Pančur

Tagi