Koncert Simfoničnega orkestra Cantabile: Božič v Ljubljani 2016
Sobotni večeri za glasbene sladokusce
Danes ob 18. uri bomo na našem portalu predvajali drugi koncert cikla “Sobotni večeri za glasbene sladokusce”, v okviru katerega tri sobote zapored ekskluzivno predvajamo koncerte Simfoničnega orkestra Cantabile, ki v letošnjem letu praznuje 10-letnico delovanja. Danes zvečer si boste lahko ogledali koncertni večer “Božič v Ljubljani 2016”. Gre za tradicionalni glasbeni dogodek v prestolnici, ki vsako leto privabi veliko obiskovalcev. Koncert bomo na našem portalu predvajali v sodelovanju s Simfoničnim orkestrom Cantabile in Foto, kino in video klubom Mavrica Radomlje, Sekcija Mengeš.
Koncert “Božič v Ljubljani” se je odvijal 25. decembra 2016 v veliki dvorani Cankarjevega doma. Na koncertu se je predstavil Simfonični orkester Cantabile pod vodstvom dirigenta Marjana Grdadolnika, združena Mešani pevski zbor Adoramus (ki ga vodi Marjan Grdadolnik), Mešani komorni zbor Ljubljanski madrigalisti (ki ga vodi Primož Malavašič) ter številni priznani solisti.
Preden si ogledate koncert (v videu zgoraj), si preberite vtise s koncerta, ki jih je pripravila Alenka Klemenc.
Božič v Ljubljani 2016 s Simfoničnim orkestrom Cantabile
V nedeljo, 25. decembra 2016 smo v veliki dvorani Cankarjevega doma že tretje leto zapored prisluhnili božičnemu koncertu z naslovom Božič v Ljubljani pod vodstvom dirigenta Marjana Grdadolnika. V razprodani dvorani se nam je predstavil Simfonični orkester Cantabile, združena Mešani pevski zbor Adoramus (ki ga vodi Marjan Grdadolnik), Mešani komorni zbor Ljubljanski madrigalisti (ki ga vodi Primož Malavašič) ter številni priznani solisti.
Prvi del se je začel s pritrkavanjem pritrkovalcev z Brezovice (pod vodstvom Braneta Tomaniča), potem pa z mogočnimi in dobro znanimi skladbami, kot so Adeste fideles, Finale iz Saint Saensove Simfonije 3, deli iz Handlovega oratorija Mesija in drugimi. Ob tako mogočnem začetku se je marsikateri poslušalec vprašal, če bodo izvajalci zdržali takšno intenzivnost do konca koncerta. Misel je bila seveda odveč, saj ne samo, da so z močjo skladb poslušalce prevzeli, temveč so intenzivnost še stopnjevali. Bil je koncert, ki je poslušalce začaral že na začetku in ta urok ni popustil do konca.
Prvi del je ponudil tudi izkušene in izjemne soliste – sopranistko Mojco Bitenc, mezzosopranistko Tino Drole, uveljavljenega tenorista Janeza Lotriča ter baritonista Domna Križaja. V prvem delu sta izstopala tudi Gašper Jereb z orglami ter Jernej Gantar s trobento.
Če na prvi del koncerta pogledamo še z očmi simbolike, prepoznamo, da je bil zasnovan kot starozavezno napovedovanje prihoda Božjega sina. Tudi preroki so Odrešenika napovedovali glasno, mogočno, z notranjim ognjem, ostro besedo in mučeništvom, kot se za Kralja vesoljstva spodobi. Izbor skladb in izvedba prvega dela sta odlično posnela to vzdušje pričakovanja in napovedovanja.
Drugi del koncerta se je začel umirjeno z delom Zima iz Vivaldijevih štirih letnih časov. Pri tej skladbi se je vrhunsko izkazala violinistka Manca Rupnik, ki je v belo-srebrni »sneženi« obleki suvereno odigrala solistični del, obenem pa kot dirigentka še usmerjala orkester.
Skladbe so postajale vse bolj preproste in obenem občutene, črpane iz zakladnice slovenskih ljudskih božičnih pesmi in tujih božičnih skladb. Na odru so se izvajalcem pridružile baletke iz baletne šole Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana, otroci – pastirčki iz folklorne skupine Pastirci izpod Krna (pod vodstvom Rine Breginc), kasneje še živa ovca in vsi ti so vse bolj ustvarjali vzdušje preprostosti, prisrčnosti in pričakovanja. Poslušalci s(m)o se bolj in bolj mehčali ob teh »scenskih« dodatkih in pričakovali tistega, ki se bo postavil prav na sredo tega vzdušja.
Ob vsej konkretizaciji bi manjkalo, če na oder ne bi prišla prava sveta družina in prav to družino je občuteno upodobila družina Stojko. Mama Estera v vlogi Marije, njen brat Vid v vlogi Jožefa in mali šestmesečni Blaž v vlogi pravkar rojenega Jezusa. Ob Ave Mariji, ki jo je zapel Janez Lotrič smo tako slišali nekaj otroškega joka, ki spremlja vsako rojstvo, na koncu pa še prisrčni otroški »br br«, ki je dokončno ganil in obenem nasmejal celotno dvorano.
Koncert se je zaključil s pričakovano Sveto nočjo, ki so jo »oblekli« v izviren in domišljen aranžma. Mario Kurtjak je kot Franz Gruber na kitari iskal melodijo Svete noči. Ko jo je našel, se je melodija najprej preselila v glas mlade pastirice, ki jo je upodobila nadarjena Teja Jerina in šele nato v orkester ter zbor. Pesem Sveto noč so izvedli še enkrat tudi kot dodatek in vsi poslušalci smo bili povabljeni, da pojemo zraven. S tem je režiser in koreograf Henrik Neubauer še enkrat odlično zajel in ponazoril bistvo božiča, ki je v tem, da je prav vsak človek vključen v dogajanje in veliko odrešenjsko zgodbo – ne glede na to, ali se nahaja na odru, v parterju dvorane ali balkonu – vsak je bil enako vključen v mogočen instrument, ki smo ga oblikovali skupaj in s tem počastili rojstvo Kralja.
Alenka Klemenc
**********************************************************************
SIMFONIČNI ORKESTER CANTABILE se je prvič predstavil občinstvu spomladi leta 2011. Nastal je na pobudo profesorja Marjana Grdadolnika in ustanovnih članov, po več kot devetih sezonah pa je postal prepoznaven doma in v tujini ter z velikimi načrti snuje nove programe.
Že uveljavljeni poklicni glasbeniki sodijo, da gre za zrel glasbeni sestav, ki je kos tudi izvedbam zahtevnejših glasbenih del, slovenski zbori, mladi instrumentalisti in pevci pa z njim z navdušenjem sodelujejo. Z orkestrom so kot solisti nastopili tako vrhunski umetniki kot mladi perspektivni solisti instrumentalisti.
Spomladi 2014 je orkester posnel glasbo za mladinski film Kresnik – Ognjeno izročilo, predvajan na domačih in tujih filmskih festivalih, junija 2014 pa se je na povabilo organizatorja udeležil mednarodnega festivala Des Anches D’Azur v La Croix-Valmerju v Franciji in tako navdušil francosko občinstvo, da so ga takoj po koncertu povabili na naslednji festival.
Orkester je v svojem jubilejnem letu 2016 v začetku leta sodeloval s priznanima armensko-makedonskima jazz glasbenikoma Tavitjan Brothers, spomladi pa snemal filmsko glasbo za založbo Mladinska knjiga; najbolj priljubljene filmske melodije so zbrane na dveh zgoščenkah, ki sta priloženi knjigi Filmska glasba avtorja Mitje Reichenberga.
V juniju 2016 se je orkester ponovno odpravil na gostovanje v francoski La Croix-Valmer in tudi tokrat do stoječih ovacij navdušil zbrano občinstvo. V začetku oktobra 2016 je orkester ob svoji 5-letnici izvedel zelo odmeven koncert ‘Cantabile iz Novega sveta’, na katerem so ob navdušenju številčnega občinstva izvedli Dvořákovo 9. simfonijo. Simfonični orkester Cantabile je v novembru 2016 igral na dveh gala koncertih Radia Ognjišče v Cankarjevem domu.
Maja 2017 je na povabilo organizatorja izvedel turnejo po Švici, kjer je skupaj z 80-članskim pevskim zborom Der Chor iz Berna izvajal Jenkinsovo skladbo Oboroženi mož: Maša za mir.
Leta 2019 je v sodelovanju z japonskim zborom Wasei-Kai Chorus na dveh koncertih izvedel Mozartov Requiem.
Njegovih sedem božično novoletnih koncertov v Gallusovi dvorani ljubljanskega Cankarjevega doma je bilo razprodanih, povabila in ponudbe pa še prihajajo od vsepovsod.
Orkester v letu 2021 praznuje 10-letnico obstoja. V tem času je izvedel preko 115 koncertov doma in na tujem. Gostoval v Franciji, Italiji, Avstriji in Švici. Omogočil preko 70 solističnih nastopov mladim nadarjenim glasbenikom. Igral v 35 različnih mestih po Sloveniji in tujini ter izvedel več krstnih izvedb, ki so bile napisane prav zanj.
Več o Simfoničnem orkestru Cantabile si lahko ogledate na povezavi tukaj. Spremljate pa jih lahko tudi preko njihove FB strani.
Miha Ulčar; Foto: Simfonični orkester Cantabile; Video: Mavrica Radomlje, Sekcija Mengeš