Grobeljska cerkev gostila koncert učencev orgel, petja in flavte Glasbene šole Domžale

Več kot 2000 let star pihalni instrument s tipkami, kot so orgle, nudi sedemstoletno zakladnico orgelske literature, prek katere lahko posredujemo glasbene vrednote mlademu rodu. Tako tudi mentorica na Glasbeni šoli Domžale, Veronika Šarec poučuje orgle, da ta lepa glasba ne bi nekega dne zamrla. V preteklih stoletjih so bile orgle izjemno poslušan instrument, saj so bile nekoč edino cerkvene ustanove v veliki meri nosilke glasbene kulture. Orgelska umetnost je torej pomemben del slovenske kot evropske kulturne identitete.

Da pa k enkratnemu glasu orgel pridodamo tudi druge instrumente in seveda petje, pa vse skupaj samo še izboljša in poslušalca še bolj pritegne. V cerkvi Sv. Mohorja in Fortunata v Grobljah so v četrtek, 8. junija 2017, izvedli koncert učencev orgel, petja in flavte Glasbene šole Domžale. Mentorica za orgle Veronika Šarec, mentorica za petje Urška Urbanija Žun ter mentorica za flavto Petra Einfalt, so mlade glasbenike predstavile na koncertu v lepi, baročni cerkvi v Grobljah, kjer so obiskovalci slišali igrati na orgle mladi nadobudni orgličarki Nežo Pogačar, ki obiskuje 1. razred za orgle ter Kajo Grošelj, ki na orgle igra že drugo leto. Vmes je nekaj orgelskih skladb zaigrala tudi mentorica Veronika Šarec. Eva Smrke je na prečno flavto, ki jo igra že četrto leto, skupaj z Nežo Pogačar zaigrala čudovito pesem A. Vivaldija «Largo«. S petjem ob spremljavi orgelske glasbe so obiskovalce navdušili Ana Marija Capuder, Anže Kovačič in Klemen Gnidovec, ki sta zapela v duetu ter Maruša Škrjanc in Matjaž Pirnat.

Od mnogih različic instrumentov s tipkami, ki jih srečamo v zgodovini, sta se v množični praksi ohranila le dva; klavir in orgle. Tako kot klavir lahko tudi orgle postavimo v različne zvrsti glasbe. Od solističnega igranja, preko komornega muziciranja do generalbasa in podpore pri petju.

Orgelska glasba kot zgodovinska, kulturna, umetnostna in estetska vrednota vsebuje bogastvo, ki neposredno vpliva na razvoj in pozitivno gradnjo mlade osebnosti. Z razvojem in postavitvijo orgelskega izobraževanja po celi vertikalni strukturi so v devetdesetih letih tudi v naši državi odprli možnost širše dejavnosti, ki vključuje predvsem široko ljubiteljstvo ter boljše strokovne temelje za morebitni profesionalizem po končanem šolanju.

Ob koncu so se mladi glasbeniki priklonili pred oltarjem, da so jih poslušalci videli, saj so bili za časa igranja in petja na koru. Zahvalili so se tudi župniku Matjažu Križnarju iz Župnije Jarše za izkazano gostoljubje in pomoč pri izvedbi koncerta, ki ga je organizirala mentorica na orglah Veronika Šarec.

Avtor: Miro Pivar; Foto, video: Miro Pivar
Tagi