Tek podnebne solidarnosti na Osnovni šoli Roje

Osnovno šolo Roje v Domžalah obiskujejo otroci s posebnimi potrebami. Nekateri obiskujejo osnovno šolo s prilagojenim programom, drugi oddelke posebnega programa vzgoje in izobraževanja, najmlajši pa so vključeni v oddelek razvojnega vrtca. Ker so si otroci med seboj zelo različni, prav tako pa njihove sposobnosti, je bila tudi izvedba teka po razredih zelo različna. Nekateri učenci so namreč gibalno ovirani; težje hodijo ali pa so na vozičkih, zato niso zmogli teči, ampak so v ta namen prehodili neko razdaljo. Izvajali pa smo tudi druge dejavnosti v okviru teka.

Ogled dokumentarnih filmov
Po razredih smo si ogledali dokumentarne filme na priloženem DVD-ju in se ob njih pogovorili o tem, kako naš način življenja vpliva na podnebne spremembe in kako le te v končni fazi vplivajo na to, kako živijo ljudje v revnejših deželah in kako bomo morda tudi mi živeli čez čas. Pogovorili smo se o tem, kako trdo morajo delati v Afriki že majhni otroci, ki morajo daleč hoditi po vodo.

Sajenje sončnic
Semena sončnic, ki smo jih prejeli v paketu, smo posadili na šolski eko vrt. Tam bodo zdaj rasle sončnice, s katerimi se bodo v poznih poletnih dneh sladkale ptice.

Tek podnebne solidarnosti
Za tek so se odločili mnogi razredi, skupaj pa 30 učencev, kar je skoraj tretjina vseh učencev na šoli. Vsi razredi so se pred tekom pogovorili o tem, za kakšen namen bodo tekli. Večina je tekla v znak solidarnosti do otrok v Afriki, ki morajo iti več kilometrov daleč po vodo. Nekateri tudi večkrat na dan. Učenci sedmega razreda so njihovo stisko konkretno občutili, saj so se odpravili na dolgo, skoraj osemkilometrsko pot, vmes pa je postalo zelo vroče. Ker niso imeli s seboj nobene pijače, so tudi oni nekako hodili po vodo; do najbližjega vodnjaka za Kamniško Bistrico, kjer so se odžejali. Zelo so se potrudili tudi pri krožku Badminton, saj so še v času pred poukom, ko je krožek na sporedu, sklenili, da se odpovejo enemu treningu in ga nadomestijo s tekom. Ti učenci so se odločili, da bodo tekli za žrtve poplav v Bosni in Srbiji. Tudi poplave so del posledic podnebnih sprememb.

Skupno so učenci naše šole pretekli 125km.

Vodja projekta Tek podnebne solidarnosti na OŠ Roje, Ajda Lalić

Foto: Tadeja Levičnik, Nina Sever, Manja M. Bogovič, Jelka Rojc, Maja Iskra

Tagi