Družina je aktivna in se zabava
Improvizirani pripomočki so v teh časi lahko odlična rešitev za učenje, igro, zabavo in gibanje. Lahko so tudi odličen pripomočke za aktivno družino.
Naši otroci so kljub karanteni aktivni. V teh dneh bomo pomagali z nekaj idejami biti še bolj aktivni in še bolj se povezati. Nanizali Vam bomo ideje, kako lahko v družini, aktivno, zanimivo in predvsem z zabavo preživljate čas karantene.
Opazovati otroke v odraščanju, poleg tega pa še v pridobivanju gibalnih sposobnostih je v teh časih res privilegij. Uživajte!
DRUŽINSKA IGRA Z NOGAVICAMI
Iz vseh predalov vzemite nogavice celotne družine. Z otrokom se pogovorite o tem kdo ima katere. zakaj so očijeve večje, zakaj so mamine nekoliko manjše in zakaj so otrokove še manjše. Kakšne barve so, katere vzorci si narisani, kakšne barve in oblike so, kaj z njimi vse lahko počnemo, naprimer, lahko so naš pripomoček proti pozebi rok ali pa nogavica lahko postane tudi lutka na roki. Morda otrokom pokažete, kako se zložijo.
Ko je spoznavanje nogavic šlo skozi področja matematike, jezik, naravoslovje in družba se z veseljem lotite družinske gibalne igre.
OPCIJA DRUŽINSKIH GIBALNIH NALOG:
1. naloga:
Naloga otrok je, da v stanovanju kar se da, »razmečejo« nogavice, vse-povsod. Na omaro, pod mizo, za klopjo,…Bolj kot je razmetano , bolj zanimivo bo. Naloga odraslih je, da v najkrajšem možnem času nogavice najdejo in razvrstijo. Otroku lahko ponudite v roke štoparico ali pa naj šteje sekunde na glas.
*** Naloga se ponovi v obratnih vlogah. Starši razmečejo, otroci iščejo-zlagajo. In merijo čas.
2. naloga:
Otrok na mizo zloži en par nogavice. Na balkon ali drug oddaljen prostor zloži drug par nogavice. Vmes starši postavijo poligon iz stolov, preprek, ovir…starši bodite pozorni na osnovna gibanja kot je plazenje, lazenje, tek, hoja, skok, vesa…in seveda varnost naletov, priletov. Naloga otrok je, da en par nogavice prenese s pričetkom na balkonu preko ovir do mize v kuhinji.
*** Naloga se ponovi v obratnih vlogah. Odrasli razvrstijo oz. ločijo pare. Otroci postavijo poligon in spodbujajo odrasle. Predlagamo, da tu ne uporabljate časo-merilca, ker kaj hitro lahko pride do prevelike vneme in s tem nevarnosti.
3. naloga:
Otrok in odrasli si nadeneta rokavice na roke. Začne se igra »papig«. Prvi je na vrsti odrasli. Naniza ploske v določenem vrstnem redu in seveda z določeno težavnostno stopnjo, glede na starost otroka. Ni potrebno, da v igri uporabite le roke-ploske. Bodite kreativni. Na primer: plosk, primi se za nos, počepni, glasno zakriči in spet plosk z eno roko…
*** Naloga se ponovi v obratnih vlogah. Otroci si izmislijo vrstni red gibanja oz. ploskanja.
Verjamemo, da Vam bo igra z nogavicami prinesla veliko veselja, doživetij. Staršem tudi veliko spoznanja o svojem otroku, kot naprimer znanje matematike (razvrščanje, barve, štetje), ročne spretnosti. Gibalne sposobnosti (pri plezanju, premagovanju ovir..). V vsakem primeru vaja dela mojstra in tako je šola v gibanju ravno na mestu v teh kriznih časih.
PRIVOŠČITE SI DAN BREZ TELEVIZIJE IN RAČUNALNIKA!
Predsednica ŠAD Mavrica, Mojca Grojzdek