Ureditev kolesarskih stez v Domžalah

Občina Domžale je v sredini julija v strogem centru Domžal pristopila k ureditvi kolesarskih stez. Kljub temu, da so na občini s strani občank in občanov prejeli večinoma pozitiven odziv, pa so nekateri projekt tudi grajali, saj naj bi s pločnikov izrinil pešce, mamice z otroki, predvsem pa otroke, ki so v cestnem prometu tudi najbolj ranljivi.

Novo ureditev na pločnikih v strogem centru Domžal so nekateri občani pohvalili, spet drugi pa grajali, saj je po novi ureditvi kolesarsko območje napram območju za pešce izredno široko. Nekateri občani so dejali, da je kolesarska steza tako široka, kot da bi na njej potekal dvosmerni kolesarski promet. Ob tem pa je na nekaterih območjih steza za pešce tako ozka, da je namenjena samo enemu pešcu. Največji problem nastane takrat, ko odrasla oseba ob sebi hodi z majhnim otrokom. V tem primeru se za pešpot uporablja tudi kolesarska steza. Da ne govorimo o dveh ali treh osebah, ki hodijo vštric … Glede na odzive smo na bčino Domžale posredovali vprašanje po kakšnih merilih je bila narejena odmera za kolesarsko in peš stezo. V nadaljevanju predstavljamo njihov odgovor:

"Za ureditev kolesarskih stez smo se odločili prav iz razloga varnosti tako pešcev, kot tudi kolesarjev, saj so pešci iz povsem logičnega razloga popolnoma zavzeli pločnike vse od levega pa tja do desnega robu pločnika, saj ni bilo nikjer označeno, da je prostor na pločniku namenjen tudi kolesarjem. Kolesarji, med njimi tudi majhni otroci, ki so se komaj naučili svojih prvih kolesarskih obratov, so morali svojo pot tako dobesedno iskati med pešci, se pogosto ustavljati, zvoniti ali celo zapeljati s pločnika na cesto, kar je seveda ogrožalo tako kolesarje, kot tudi voznike.

Kolesarske in peš površine so bile sprojektirane skladno z našimi zahtevami ob upoštevanju veljavne zakonodaje in ravno zaradi slednje so peš poti tudi najožje. Ožji hodniki, ki se nahajajo med cestiščem in kolesarsko stezo pomenijo varovalni odmik, ki je potreben, če sta hodnik za pešce ali kolesarska steza pozicionirana ob cesti.

Primer minimalne širine kolesarske steze v naselju znaša:
Širina = 50.00 cm (varnostna širina) +100.00 cm (prometni profil kolesarja) +25.00 cm (varnostna širina) = 175.00 cm.

V primeru da je na desni strani še pešec:

Širina=50.00 cm (varnostna širina) +100.00 cm (prometni profil kolesarja) +25.00 cm (varnostna širina) +75.00 cm (prometni profil pešca) + 12.50 cm (varnostna širina) = 262.50 cm.

Seveda je to minimalna širina, ki se lahko poveča. Zmanjša se lahko samo v primeru, da prostora zaradi robnih pogojev ni moč zadostiti.

 

Občina Domžale se zaveda, da je zaradi širine kolesarskih stez širina hodnika za pešce ponekod tako ozka, da se po njem zelo težko sprehodi mamica z otrokom ali vozičkom in zavedati se je potrebno, da zarisane črte niso črte, preko katere bi ne smeli stopiti. V kolikor je potrebno, se seveda uporabi tudi površina, na kateri se nahaja kolesarska steza ali le toliko, kolikor je to nujno potrebno. Tu pa seveda ne napeljujemo pešce, naj se prosto sprehajajo po kolesarski stezi temveč to storijo le tam, kjer je to nujno potrebno, sicer pa naj se vsak udeleženec cestnega prometa oziroma prometa na pločniku drži tistega dela, ki mu je namenjen.

V preteklosti smo večkrat ugotovili tudi, da so pešci zaradi širine pločnikov z ene strani pločnika prečkali na njegovo drugo stran brez, da bi pogledali vzvratno, če s tem ne bodo ravno prekrižali pot kolesarju. Pešci so bili tako mnogokrat do kolesarjev nestrpni in tudi nevarni, saj je kolesar lahko le predvideval, kakšno bo gibanje pešca pred njim. Zarisane kolesarske in pešpoti pa gibanje določajo.
Zavedamo se, da je bilo urejanje kolesarskih stez na tako omejenem področju zelo nehvaležno delo, vendar pa je bilo omenjeni promet nujno urediti, vsakemu udeležencu prometa pa zagotoviti varno pot.

Ne glede na to, ali so kolesarske steze urejene ali ne pa je varnost še vedno v naših rokah. Mi smo tisti, ki uporabljamo kolesarske ali pešpoti, mi smo tisti, ki se v prometu obnašamo pravilno ali nevarno. Vse občanke in občane, ki centru Domžale večinoma pešačijo zatorej prosimo za razumevanje, da so pločniki namenjeni tako kolesarjem, kot tudi pešcem, ki morajo delovati v sožitju."

Občina Domžale, Urad župana

Avtor: Miha Ulčar; Foto: Miha Ulčar
Tagi