Slovenologija: Slovenska fotografija

Na prvi letošnji Slovenologiji je dr. Noah Charney gostil Primoža Korošca in Petra Fetticha. Gosta sta trenutno dva izmed najboljših in najbolj znanih mladih slovenskih fotografov, njuno delo pa je cenjeno tudi na mednarodni ravni. Na Slovenologiji so govorili o tehniki, o delu in življenju fotografov, s poudarkom na fotoknjigah, saj sta oba pred kratkim izdala novi fotoknjigi.

V organizaciji dr. Noah Charneya in Knjižnice Domžale je v torek, 14. januarja 2020, potekala  prva letošnja Slovenologija. Pogovora sta se udeležila Primož Korošec in Peter Fettich. Gosta sta dva izmed trenutno najboljših in najbolj znanih slovenskih mladih fotografov. Oba sta pred kratkim izdala novi fotoknjigi.

V zadnjih dveh letih je fotograf Primož Korošec ustvaril ciklus umetniških portretov prejemnic in prejemnikov najuglednejše nagrade na področju igralske ustvarjalnosti, ki so prejeli Boršnikov prstan.  Povedal je, da je hotel z ekspresivnimi fotografijami spregovoriti o mnogoterosti izrazov gledaliških igralk in igralcev, o njihovi večpojavnosti in človeškosti in ranljivosti hkrati. Imel je tudi razstavo, ki je bila zahvala in poklon velikim ustvarjalcem in so-oblikovalcem slovenskega gledališkega prostora, odtis neminljivih igralskih vrlin. Zaupal nam je, da je dal poudarek na likovni in portretni čistosti ter izrazu portretiranca. Korošec je moral svoj projekt zasnovati kar se da taktno, občutljivo, si pridobiti naklonjenost in privoljenje slavnih slovenskih gledaliških (in filmskih) igralcev, da so mu pozirali. In nastala je odlična fotoknjiga.

Peter Fettich je ravno tako umetnik mlajše generacije slovenskih fotografov iz skejtarskih krogov, kar nam je nazorno pokazal tudi v video prezentaciji. Sicer dela vse s črno belimi filmi, ki jih razvija v temnici, tam pa ustvarja odlične slike. Fettich je v samozaložbi izdal knjigo, v kateri nam vizualno podaja svojo zgodbo življenja v sredini, ki mu je najbližje in ki jo ima najraje. Peter Fettich (1979, Ljubljana) se s fotografijo ukvarja že od leta 1998. Trenutno končuje dodiplomski študij fotogafije na Visoki šoli za storitve (VIST) v Ljubljani, kjer sočasno deluje tudi kot asistent v fotografski temnici. Svoja dela je predstavil na več samostojnih in skupinskih razstavah v Sloveniji, Srbiji, na Hrvaškem in Danskem. Septembra 2019 je v samozaložbi izdal svojo prvo fotoknjigo z naslovom »Rispect the Boul«, kjer je predstavljen izbor fotografij, ki so nastale med letoma 2013 in 2018 in prikazujejo tri različne prostore in družbo, ki so nastali okrog skejterske DIY kulture.To fotoknjigo so si obiskovalci pogovora s dr. Noah Charneyem lahko tudi ogledali.

Fettich je povedal, da fotografski projekt »Rispect the Boul« osvetljuje specifična okolja posameznikov, ki jih povezuje želja in strast po gradnji skupnih prostorov svobode. Fettichove črno-bele analogne fotografije, ki jih je prikazal tudi na projekcijskem platnu, izžarevajo izkušnjo skejterske subkulture, katere del je tudi sam.  Njegov ustvarjalni proces se iz območja betona prenese v zavetje fotografske temnice. Tam se ujetost trenutka skejterja premišljeno prelije na fotografski papir v obliki podob, ki  so se ustavile v trenutku izvajanja akcije.

Gosta pogovornega večera sta obiskovalcem razkrila marsikatero skrivnost o fotoknjigah in o svojih delih, ki navdušujejo na različnih razstavah.

Avtor: Miro Pivar; Foto, video: Miro Pivar

Tagi