Ko vaška cesta čez noč postane avtocesta

Ker so poletni meseci zaradi vremena in dopustov najbolj primerni za investicije na javnih površinah, takrat pospešeno potekajo rekonstrukcije cest, ki običajno vključujejo še izgradnjo ali pa obnovo infrastrukture kot so vodovod, kanalizacija, elektroinštalacije … Zaradi del prihaja tudi do delnih in popolnih zapor cest, investitor pa običajno poskrbi za obvoze po okoliških cestah. Med odpiranjem kakšne ceste se tudi zgodi, da se sama odpre še kakšna rana drugje.

Če želimo imeti urejeno javno infrastrukturo, med katere sodijo tudi ceste, potem ne moremo ubežati zaporam in obvozom. To velikokrat pri voznikih in tudi okoliških prebivalcih povzroči nejevoljo, kljub temu, da se investitor in izvajalci trudijo, da bi bilo zapor in obvozov čim manj in da bi imeli okoliški prebivalci nemoten dostop do svojih domov. Če je med deli prisotna nejevolja, pa je po zaključku del zadovoljstvo toliko večje, saj smo z urejeno infrastrukturo pridobili vsi.

Ko vaška cesta čez noč postane avtocesta

Se pa tudi zgodi, da se med rekonstrukcijo določene ceste zaradi obvozov odprejo »rane« kje drugje. V primeru nedavne rekonstrukcije Breznikove ceste v Ihanu, ki se je zaradi nepredvidenih del malo zavlekla, se je nejevolja pokazala pri krajanih Sela pri Ihanu, Bišč in Male Loke, saj je tam mimo potekal obvoz, kar pa je v praksi pomenilo povečanje prometa in posledično povečanje nevarnosti udeležencev in stanovalcev, saj so to ceste prilagojene vaškemu načinu življenja, ki so ga motili predvsem nekateri objestni vozniki, ki so z divjanjem razburjali krajane. Žal se še vedno najdejo vozniki, ki nočejo poznati prometnih predpisov ali se požvižgajo nanje, obenem pa s svojo vožnjo kažejo, da ne poznajo razlike med vožnjo po naselju ali pa po avtocesti. Takšni vozniki kadar sedijo v svojem avtu, ne vidijo nikogar drugega, kot samo sebe. Seveda je takrat, ko pride do kakšnih nepričakovanih dogodkov, kot je nesreča ali pa jih zaustavi policija, izgovorov toliko kot je členov v Zakonu o varnosti cestnega prometa.

Krajanka med umikanjem pred drvečim vozilom stopila v udarno jamo in utrpela poškodbe

Naslednja stvar, ki jo je treba izpostaviti so tudi vzdrževalci cest, ki svojega dela, kot bomo predstavili v nadaljevanju, ne opravljajo tako kot bi ga morali. V času del na Breznikovi cesti v Ihanu je obvoz potekal tudi po lokalni cesti Selo pri Ihanu – Bišče. Krajani, ki so se obrnili na nas, so nam povedali, da je omenjena cesta v katastrofalnem stanju, zaradi del na okoliških cestah, pa je po tej cesti v zadnjem času že večkrat potekal obvoz, zaradi česar se je tam občutno povečal promet. Omenjena cesta poteka v ravnini, večina voznikov pa po njej vozi prehitro. Prav tako po tej cesti, ki nima pločnika, hodi tudi veliko pešcev. Po pripovedovanju krajanov, naj bi bil problem neurejena bankina, zaradi tega je v minulih dneh prišlo tudi do telesne poškodbe krajanke, ki se je zaradi drvečega avtomobila s ceste umaknila na bankino, kjer je bila luknja. Pri tem je utrpela zlom navikularne kosti stopala, katere zdravljenje bo dolgotrajno. Krajani so v preteklosti o problematiki te ceste že seznanjali Krajevno skupnost Ihan in Občino Domžale, zbirali pa so tudi podpise za izgradnjo pločnika in javne razsvetljave. S strani Občine Domžale jim je bil podan odgovor, da je omenjena občinska cesta glede na letni povprečni promet in funkcijo ceste vzdrževana v skladu z zahtevami veljavne zakonodaje. Prav tako je Občina Domžale krajane takrat seznanila, da je za omenjeno cesto že izdelan projekt za gradnjo kanalizacije in rekonstrukcijo ceste.

Vzdrževalec cest je tokrat padel na izpitu

Krajani so nam predložili tudi fotografije stanja ceste, na katerih so razvidne udarne jame na bankini. Z vprašanji v zvezi z omenjeno problematiko, smo se obrnili na Občino Domžale, kjer so nam povedali, da so vzdrževalcu cest naročili sanacijo udarnih jam, kar je bilo izvedeno še istega dne. Žal pa vzdrževalec oziroma delavci niso opravili svojega dela, saj so stresli pesek v udarne jame, ne da bi jih utrdili, obenem pa je skorajda več peska ostalo na cestišču, kot pa v udarnih jamah. S tem, da niso zasuli vseh udarnih jam.

Stanje pred sanacijo udarnih jam:

Stanje po sanaciji udarnih jam:

Glede pobude krajanov za ureditev te ceste, so nas na Občini Domžale seznanili, da so omenjeni odsek na podlagi pobude občanov na Oddelku za investicije dali v plan izgradnje kanalizacije in vodovoda. Trenutno je zadeva v fazi pridobivanja soglasij. Do izvedbe rekonstrukcije, se bo cesta vzdrževala v skladu s Pravilnikom.

Objestni vozniki razburjajo krajane Male Loke

Zaradi cestnih zapor se povečanemu prometu nismo mogli izogniti tudi v naselju Mala Loka. Pri tem je krajane najbolj motila »divja« vožnja nekaterih voznikov, ki se ne zavedajo, da vozijo po strnjenem naselju, kjer je polno pešcev, kolesarjev, otrok … Prehitri in objestni voznik naj bi po pripovedovanju krajanov, pred dnevi skorajda povozil  krajanko in njenega štirinožnega prijatelja, ki sta hodila na travi tik ob cesti. Za mirno naselje, ki ni vajeno gostega prometa, je omenjena situacija šok, predvsem pa jih skrbi lastna varnost. Pri tem se tudi sprašujejo, če bo kdo od odgovornih poskrbel za umiritev povečanega prometa. Promet je v tistem delu še vedno gost, saj zaradi del poteka cestna zapora tudi iz smeri Darsove postaje proti samostanu.

Če na koncu potegnemo črto, lahko rečemo da drži, da se med odpiranjem določene ceste, odpirajo »rane« drugje. Takrat se pokažejo vse šibke stvari obstoječega stanja, kar ni niti slabo v primerih infrastrukture, saj se ve, kje in kakšne so težave, ki jih je treba odpraviti. Drugo in večen problem pa so prehitri vozniki, za njih pa itak ni predpisov. Je pa res, da za vsakega nekje raste kakšna palica.

Avtor: Miha Ulčar; Foto: bralka

Tagi