Tri razstave Likovnega društva Senožeti Radomlje v eni

V petek, 21. februarja 2014, je v Kulturnem domu Radomlje naenkrat potekalo odprtje treh likovnih razstav, na katerih Likovno društvo Senožeti Radomlje predstavlja dela, ki so nastala na dveh lanskih likovnih kolonijah (Benetke 2013 in Ko arhitektura krajine postane arhitektura slike-Lonjsko polje), ter dela – kolaži njihove članice Katje Erjavec iz Ljubljane.

Na odprtju razstav je najprej vse prisotne pozdravila predsednica Likovnega društva Senožeti Radomlje Danica Šraj, nato pa je vse tri razstave predstavil mentor akad. slikar Janez Zalaznik. Razstave je uradno odprl Pavel Pevec, koordinator JSKD Območne izpostave Domžale. V kulturnem programu pa je nastopil kantavtor Leon Matek.

Likovna kolonija (ekskurzija) Benetke 2013
Člani Likovnega društva Senožeti Radomlje so se lani najprej podali na štiridnevno strokovno ekskurzijo v Benetke. Dva dneva sta bila namenjena ogledu Beneškega Likovnega bienala, dva dni pa ogledu in doživetju Benetk. Slike, ki so nastale kot rezultat te kolonije, so nastale kasneje doma, saj na kraju samem ustvarjanje ni bilo mogoče. Po besedah Zalaznika so rezultati zelo zanimivi, saj je obisk bienala pustil pri udeležencih kar nekaj zamisli.

Likovna kolonija Ko arhitektura krajine postane arhitektura slike-Lonjsko polje
Lani jeseni so se člani Likovnega društva Senožeti Radomlje podali na likovno kolonijo v Lonjsko polje na Hrvaško. Gre za specifično pokrajino in obsežno pokrajino, ki ima status zaščitene pokrajine. V teh krajih obstaja še nekaj avtohtonih vasi, kjer se še da videti hiše, ki jih oblikuje posebna specifična arhitektura. Hiše so zgrajene iz lesa, ta pa je potem dodatno prebarvan. Tam so se udeleženci likovne kolonije posvetili avtentični arhitekturi pokrajine in skušali njene značilnosti prenesti v kompozicijo slikovne površine ter uporabiti elemente za oblikovanje likovnih izrazil (črta, oblika, barva, tekstura….). Z razgaljanjem osnovnih značilnosti specifične arhitekture (skušali so poiskati še ohranjeno tipično gradnjo izbrane pokrajine), so si ustvarjalci pomagali pri določanju osnovnega skeleta likovne kompozicije in njegovi nadgradnji v zaključeni likovno delo.

Kolaži Katje Erjavec
Članica Likovnega društva Senožeti Radomlje, Katja Erjavec je na določeni stopnji svojega slikarskega razvoja prišla do točke, ko je s slikami lahko zadovoljila pogled povprečnega gledalca, ni pa našla poti v nadgradnjo likovno korektnih, a razmeroma konvencionalnih del. Pred dobrim letom se je zato odločila, da izhod poišče v drugačnem pristopu in tehniki. Začela je ustvarjati kolaže, na videz drobna likovna dela, sestavljena iz papirnih izrezkov. Kot je dejal Zalaznik, v očeh mnogih ta tehnika ostaja predvsem kot spomin na osnovnošolsko dejavnost, a je tako razumevanje enako zmotno, kot če bi tehniko akvarela enačili s priljubljeno uporabo vodenih barv v osnovnošolski likovni praksi. Ne nazadnje sama tehnika še v ničemer ne določa kvalitete ali umetniške moči določenega izdelka. Kot je lahko oljna slika slaba ali dobra, diletantska ali umetniška, velja enako tudi za vsak drug medij. Drži pa, da tehnika kolaža od ustvarjalca zahteva drugačen način razmišljanja in pristopanja k likovni materiji.

Katja Erjavec

Katja Erjavec je z občudovanja vredno vnemo, disciplino in vztrajnostjo v dobrem letu dni prehodila zelo zahtevno in kreativno pot od zgodnjih kolažev, kjer je klasično slikarsko kompozicijo »le« nadomestila s kolažnimi prijemi, do popolnoma avtonomnih likovnih kompozicij, v katerih se suverena likovna izpoved prepleta z reminiscencami na najboljša dela mojstrov kolaža XX. Stoletja, je še povedal Zalaznik.

Razstave bodo odprte do 5. marca 2014, v soboto in nedelje od 15. do 18. ure in v sredo od 17. do 20. ure.

Na spletni strani Likovnega društva Senožeti Radomlje, si lahko ogledate tudi filmske zapise iz Benetk in Lonjskega polja. 

Avtor: Miha Ulčar; Foto: Miha Ulčar; Video: Miro Pivar
Tagi