Slovenologija: Jani Pavec in Franc Pestotnik Podokničar o slovenski narodno-zabavni glasbi

Gost februarskega srečanja Slovenologija je bil Jani Pavec – ena izmed največjih zvezd slovenskega turbofolka. Je ustanovitelj in član skupine Atomik Harmonik, pa tudi znan režiser videospotov. Na srečanju, ki ga je vodil dr. Noah Charney, je bilo govora o narodno-zabavni glasbi, o umetnosti videospotov in turbofolka. Večer je popestril humorist, televizijski in radijski novinar Franc Pestotnik Podokničar, tokrat brez vicev a z veliko povedanega o začetkih narodno-zabavne glasbe.

V Knjižnici Domžale je v  torek, 19. februarja 2019, potekala Slovenologija, ki je tokrat nosila naslov »Slovenska narodno-zabavna glasba z gosti: Jani Pavec in Franc Pestotnik Podokničar«. Pogovor, ki ga je vodil dr. Noah Charney, se je vrtel o nastanku narodno-zabavne glasbe ter o nastanku turbofolk glasbe, kakršno je v slovenski prostor prinesel Jani Pavec s skupino Atomik Harmonik.

Franc Pestotnik Podokničar je povedal nekaj o začetkih narodno-zabavne glasbe, ko je ansambel Avsenik vnesel v slovenski prostor svoj slog igranja te zvrsti glasbe. Ker pa je začel igrati veliko zunaj meja tedanje Jugoslavije, večinoma v Nemčiji, v Sloveniji pa v medijih tudi ni bilo toliko posluha za tovrstno glasbo, je nastala praznina. Zato je v veliko veselje ljubiteljev domače glasbe, v to praznino vskočil Lojze Slak, ki je s pravim ljudskim slogom igranja in petja pridodal ljudem nekaj, kar je bilo domačega. Ker je takrat bilo veliko godcev ter pevcev ljudskih pesmi po slovenskih vaseh, fantje s Praprotna pa so odlično peli, se je ansambel Lojzeta Slaka zelo prijel med ljudmi. Seveda si je pa vsak ansambel, ki se je pozneje pojavil na slovenskem trgu, moral z muko priboriti del poslušalcev in ljubiteljev zvrsti narodno zabavne glasbe.

Jani Pavec, dr. Noah Charney in Franc Pestotnik Podokničar.

Jani Pavec pa je povedal nekaj o turbofolk glasbi, ki jo je s skupino Atomik Harmonik pripeljal v slovenski prostor ter seveda o začetkih režiranja in snemanja ter izdelave videospotov, ki jih je do sedaj naredil že štiristo. Sicer pa se zadnje čase z ženo bolj ukvarjata s kozolcem blizu Kranja, kjer so snemali tudi videospot »Traktor polka«, kozolec pa dajeta  v najem za poroke in družabna srečanja. V pogovoru so se dotaknili tudi snemanja nekaterih znanih videospotov skupine Atomik Harmonik, ki so jih obiskovalcem prikazali na projekcijskem platnu.

Tokratni večer Slovenologije je zaznamovala narodno-zabavna ter turbofolk glasba. In kot da bi vedeli, da se bo pogovor vrtel v to smer, so članice in člani Folklornega društva Groblje Domžale pred nekaj dnevi v dvorani domžalske knjižnice postavili razstavo o folkorni dejavnosti, ki bo popestrila dogajanje na srečanju, ki nosi naslov »Kulturna društva se predstavljajo«, v sredo, 20. februarja 2019, ob 19. uri. Tako sta narodni noši, ki sta razstavljeni, pridodali pogovoru težo, saj so narodno-zabavni ansambli večinoma oblečeni v gorenjsko narodno nošo. Zato je za konec tudi nastala skupna fotografija z narodno nošo.

Avtor: Miro Pivar; Foto, video: Miro Pivar

Tagi