Saj ni res, pa je: Vlak kmalu ne bo več sopihal mimo Domžal

Leta 1891 je vlak prvič zapeljal iz Ljubljane proti Domžalam in Kamniku. V letošnjem letu pa naj bi se zgodilo, da bo vlak po tej progi zasopihal zadnjič. Prav ste prebrali. Zadnjič. Ukinili bodo namreč to progo. Tirnice, pragove in vse ostalo pa bodo demontirali in vse skupaj uporabili pri gradnji drugega tira med Divačo in Koprom.

Po neuradnih informacijah, ki smo jih prejeli včeraj od našega znanca iz Nemčije, so na Inštitutu za prometno načrtovanje Eisenstraße v nemškem mestu Breinigerberg pripravili študijo o gradnji drugega tira med Divačo in Koprom. Če poznate zgodbo o drugem tiru, potem veste, da je govora o velikih stroških, ki naj bi jih prinesla gradnja tega drugega tira. No, v tem inštitutu pa so pripravili študijo, ki bo prvotni strošek skorajda prepolovila. In v katerem grmu tiči zajec?

Ko smo dobili informacijo o tej študiji, smo poklicali na Inštitut za prometno načrtovanje Eisenstraße, kjer nam je direktor tega inštituta, dr. Frankreich von Fahrer prijazno obrazložil njihovo študijo. Po njegovih besedah so že v samem začetku izdelave študije zasledovali cilj, da se zmanjšajo načrtovani stroški gradnje drugega tira med Divačo in Koprom. Po pregledu železniškega omrežja v Sloveniji, so se po tehtnem razmisleku odločili, da ukinejo nekaj krajših prog, med njimi tudi progo Ljubljana – Kamnik. Po ukinitvi prog se bo le-ta demontirala. Tirnice, pragovi in ostalo pa bodo prepeljali za gradnjo drugega tira. Ker bodo za gradnjo drugega tira uporabili že obstoječo infrastrukturo, se bo po besedah von Fahrera, ta investicija izredno pocenila.

In kdaj naj bi ukinili Kamničana? Po študiji naj bi se gradnja drugega tira pričela že v letošnjem letu. Študija pa predvideva ukinitev in demontažo določenih prog že v letošnjem poletju. Vlak naj bi po študiji v Domžalah tako zadnjič zasopihal 30. junija letos.

Ker gre za neuradno informacijo, omenjene študije država, pristojne institucije in občine še niso dobile na svojo mizo, le-te še nismo povprašali, kaj pravijo o ukinitvi priljubljenega Kamničana, ki vsak dan prepelje iz ene točke do druge, kar precejšnje število potnikov. Naj bi pa po besedah von Fahrera študijo na svoje mize prejeli v začetku prihodnjega tedna.

Avtor: Miha Ulčar; Foto: Miha Ulčar
Tagi