Nature morte fotografinje Arven Šakti Kralj Szomi

V galerijskih prostorih gradu Podsreda je še do 25. avgusta na ogled pregledna fotografska razstava mengeške umetnice, fotografinje Arven Šakti Kralj Szomi.

»Razstava ponuja pregled delovanja zadnjih desetih let ter vključuje 84 fotografij in fotografskih objektov v različnih velikostih in izvedbah – od skrinjic in rolet, ki jih obiskovalec sam odpira in zapira in s tem kroji svojo zgodbo, do velikanske cerade na zunanjem zidu gradu in seveda klasičnih črno-belih fotografij,« pove Arven Šakti.

Samostojna razstava Arven Šakti Kralj Szomi vključuje izbor del, narejenih med letoma 2000 in 2014, tako v analogni kot v digitalni fotografski tehniki. Razen velike fotografije (5 x 3,30 m) na zunanji steni gradu, so v grajski galeriji predstavljene serije črno-belih ali monokromih fotografij v različnih formatih in izvedbah. Medtem ko pregledna razstava nudi vpogled v umetničin skrbno načrtovan vizualni jezik, se le-ta osredotoča na žanr tihožitja – natura morta – ki zaznamuje njeno delo že vsa leta njenega fotografskega delovanja in izražanja. Dela, ki so na primer skrita v skrivnostne šatulje, pa ne vabijo obiskovalcev le k ogledu, temveč tudi k sodelovanju, saj vse na razstavi ni, kot se zdi. Kančku tipičnega umetničinega humorja se ne da izogniti, medtem ko spet druga dela vabijo k bolj resnemu večplastnemu branju in vzpostavitvi drugačne vrste dialoga med gledalcem in deli.

Najdeni pogled (Arven Šakti Kralj Szomi).

Umetnica Arven Šakti Kralj Szomi se z iskanjem izvirnega umetniškega izraza, zasnovanega na močni simbolni pričevalnosti, zavestno ukvarja s fotografijo kot refleksijo dialoga med predmetnim in nepredmetnim svetom. Njeno ustvarjanje je najpogosteje zaznamovano s črno-belo fotografijo, ki ne skuša na monotoni način dokumentirati vizualne stvarnosti pred objektivom, temveč poudarjati intenzivnost pripovedi likovnih elementov in določenega vzdušja. Tako slogovne kot vsebinske komponente njenih fotografij izhajajo iz prenašanja osebnih ali že izoblikovanih elementov predhodnih fotografskih serij, ki delujejo predvsem na ravni prepoznavnih znakov, brez večjega abstrahiranja podob. V določenem smislu avtoričina fotografija akumulira okoliščine, ki se odvijajo v njenem življenju. V reproduciranju le-teh je prisotna želja, da povzame tisto, kar je in je bilo. In pomembno je, da fotografija pripoveduje lastne zgodbe, polne osebne simbolike in nakazanih pomenov, ki gledalcem ponujajo različna branja.

Svet predmetov (Arven Šakti Kralj Szomi).

Na odprtju razstave v gradu Podsreda je avtorico in njena dela predstavila umetnostna zgodovinarka, kustosinja Alenka Černelič Krošelj, za veselo vzdušje pa je poskrbela glasbena skupina Kontrabant.

Avtor: Primož Hieng; Foto: Facebook, Arven Šakti Kralj Szomi
Tagi